نکات طلایی برای داشتن غذایی سالم

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کدبانوی خانه‌دار قبل از اینکه بخواهد هرگونه غذایی را طبخ کند، باید یک‌سری از اصول و قواعد آشپزی را بداند.
چند نکته مهم برای سالم تر شدن غذا

خوشبختانه همه خانم‌های خانه‌دار ایرانی با قواعد و اصول مهم آشپزی آشنا هستند. در این بخش از مجله دلتا سعی داریم چند نکته مهم برای سالم تر شدن غذا را به شما معرفی کنیم که غذای مصرفی شما را مغذی‌تر خواهد کرد. تا حد امکان در تهیه و طبخ غذاها این نکات را انجام دهید تا زندگی بهتر و سالم‌تری را تجربه کنید.

نکات لازم در مورد انتخاب روغن مناسب

روغن‌ها یکی از اثرگذارترین مواد غذایی هستند که باید نهایت دقت را در انتخاب آن‌ها داشت؛ زیرا عامل مهمی در سلامت قلب و عروق هستند.

بهترین روغن‌ها روغن‌هایی هستند که از مواد سالم و طبیعی تهیه شده باشند. بهترین روغن‌ها عبارت‌اند از: روغن زیتون طبیعی (تصفیه نشده)، روغن کنجد، روغن آفتاب‌گردان، روغن ذرت، روغن پنبه دانه، روغن سویا و روغن هسته انگور.

بهتر است روغن‌ها را حرارت ندهیم تا ویتامین‌های آن از بین نرود. در صورت استفاده از روغن حیوانی بهتر است آن را با روغن زیتون مخلوط کنید.

سالم تر شدن غذا

نکات ضروری در مورد طبخ برنج

بهتر است برنج مورد استفاده، برنج ایرانی و مرغوب باشد تا کیفیت غذا بهتر شود. زیرا این نوع برنج‌ها از عطر و طعم و ری خوبی برخوردار بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

خانم‌های عزیز سعی کنید تا حد امکان برنج را آبکش نکنید؛ زیرا با این کار، تمام املاح و ویتامین‌های آن از بین می‌رود. علاوه بر این، سعی کنید هنگام طبخ برنج، مقداری سبوس دوم برنج را نیز به آن اضافه کنید؛ زیرا سبوس دوم برنج ویتامین‌های گروه B را دارد و در سلامت پوست و مو و آرامش اعصاب و روان و رشد کودکان اثر بسزایی دارد. همچنین بهتر است روغن برنج را هنگام دم کردن به آن اضافه کنید.

خانم‌ها زمانی می‌توانند برنج را آبکش کنند که نوع غذا ایجاب کند. همچنین بهتر است هنگام دم کردن برنج، یک قاشق از سبوس دوم برنج را نیز به غذا اضافه کنند.

برنج

نکات لازم در مورد تهیه سالاد

در هنگام تهیه سالاد، بهتر است مواد خام را با مواد پخته‌شده مخلوط نکنید. مثلا کاهو، خیار و هویج را با لوبیای پخته‌شده و یا چغندر پخته‌شده مخلوط نکنید. زیرا این امر موجب نفخ معده و روده می‌شود. همه مواد سالاد باید یا خام باشند یا همه را بپزید.

چند نکته مهم برای سالم تر شدن غذا را به شما معرفی کردیم. برای خواندن نکات بیشتر از آشپزی به مطلب اگر ادویه غذا زیاد شد چه کنیم؟ مراجعه نمایید.

نکات سالم تر شدن غذا

پیشنهاد مطالعه: اگر ترفندهای آشپزی را دنبال می‌کنید، بهترین روش برای رنگ دادن زعفران را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  3. محسن

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

    این مط لب خیلی عالیه

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…