مناسب‌ترین پارچه‌های مبلی برای دکوراسیون منزل

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که حتما پارچه مبل آن‌ها بسیار مناسب باشد و کیفیت و کارایی مد نظر شما را داشته باشد.
مناسب ترین پارچه‌های مبلی در دکور منزل

وقتی که می‌خواهید برای مبلمان خود پارچه رومبلی انتخاب کنید فقط به دنبال زیبایی و جلب توجه نباشید. سعی کنید جنس مبلمان به‌گونه‌ای باشد که راحتی داشته باشد و لمس آن به شما حس خوبی بدهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مناسب ترین پارچه‌ های مبلی در دکور منزل می‌پردازیم.

پارچه رومبلی نخی

معمولا پارچه‌های رومبلی که از جنس نخ هستند بادوام و نرم هستند و همین نرم بودن باعث می‌شود که خیلی زود چین و چروک بیفتند و کثیف شوند. بنابراین لازم است که شما در نگهداری از آن بسیار دقت عمل داشته باشید. از مزایای پارچه‌های نخی این است که در صورت آلوده شدن به مواد مختلف خیلی راحت با آب و صابون می‌توانید آن‌ها را پاک کنید.

مناسب ترین پارچه‌های مبلی در دکور منزل

پارچه کتان برای مبلمان

یکی از مناسب ترین پارچه‌ های مبلی در دکور منزل پارچه کتان است. معمولا پارچه‌های کتان از جنس الیاف گیاهان هستند. شما هر سبک دکوراسیونی که برای منزل انتخاب کنید یعنی چه سبک رسمی باشد و چه غیر رسمی می‌توانید از پارچه‌های کتان برای مبلمان خود استفاده کنید.

از جمله مزایا و معایبی که پارچه‌های کتان دارد این است که مقاومت بالایی در برابر آلوده شدن و کثیف شدن دارند ولی خیلی راحت چروک می‌شوند. ولی در عین حال به راحتی شسته می‌شوند و اگر آن‌ها را به خشکشویی بدهید می‌توانید مانند روز اول تحویل بگیرید.

مناسب ترین پارچه‌های مبلی در دکور منزل

پارچه ترکیبی نخ و پلی‌استر

معمولا پارچه‌هایی که ترکیب نخ و پلی‌استر بوده نرم و لطیف هستند و در عین حال مقاومت زیادی در برابر آلودگی و چرک شدن دارند. معمولا این پارچه‌ها هزینه زیادی برای شما خواهند داشت. مقاومت پلی استر در برابر نور آفتاب زیاد است. در صورتی که فضای دکوراسیون شما به‌گونه‌ای است که مبلمان در معرض نور آفتاب هستند بهتر است از این نوع پارچه برای رومبلی استفاده کنید. برای اینکه چیدمان متفاوتی را در منزل خود تجربه کنید به مطلب خانه خود را به سبک اروپایی‌ها چیدمان کنید! سر بزنید.

پارچه ترکیبی نخ و پلی‌استر

پارچه ترکیبی نایلون و مخمل

از بین پارچه‌های مختلف ترکیبی یا مصنوعی، نایلون‌ها جزو مقاوم‌ترین بافت‌هایی هستند که می‌توانید به‌عنوان پارچه بر روی مبل خود قرار دهید. بعضی از تولیدکنندگان ظرافت زیادی به خرج داده‌اند و مخمل و نایلون را با هم ترکیب کرده‌اند تا هم پرزدهی پارچه‌ها کمتر شده باشد و هم خراش خوردگی پیدا نکنند. باید از یکسری محلول‌های خاص و روش‌های ویژه‌ای برای شستن این نوع مبلمان استفاده کرد.

پارچه ترکیبی نایلون و مخمل

پارچه‌های مقاوم در برابر لکه

پارچه‌های مختلف معمولا به علت بافت‌های مختلفی که دارند مقاومت آن‌ها در برابر آفتاب و لکه متفاوت است. در بعضی از پارچه‌ها، بافت‌ها مقاومت زیادی در برابر آلودگی دارند و این به خاطر این است که بافت آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که رطوبت را دفع می‌کند و نمی‌گذارد که لکه و کثیفی جذب این پارچه‌ها بشود.

پارچه‌های مقاوم در برابر لکه

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این گیاهان آپارتمانی را در منزل جابه‌جا نکنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…