آش بی‌نظیری که تا حالا نخورده‌اید

۶
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آش یکی از غذاهایی است که در بین ما ایرانی‌ها طرفداران ویژه‌ای دارد. بیشتر ما دوست داریم در روزهایی که هوا کمی ابری و بارانی است یک غذای گرم در کنار خانواده‌مان بخوریم و لذت ببریم.
طرز تهیه آش ساک

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص سوپ و آش هستید، قطعا انواع مختلف آش را امتحان کردید و از خوردن آن‌ها به‌خصوص در هوای سرد زمستان و سفره افطار، در کنار عزیزان خود لذت بردید. آش ساک از غذاهای محلی گرگان است. شاید اسم این آش به نظرتان کمی عجیب باشد، ولی با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه آش ساک را یاد بگیرید و از عطر و طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم برای طرز تهیه آش ساک

  • اسفناج ۲ کیلوگرم
  • گوشت چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم
  • آرد برنج ۱ پیمانه
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • تخم‌مرغ ۳ یا ۴ عدد
  • آب‌غوره به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • پیاز داغ ۴ یا ۵ قاشق غذاخوری
  • نعنا داغ و پیاز داغ و سیر داغ برای تزیین

۱۲

طرز تهیه آش ساک

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه متوسط روی شعله گاز بگذارید. سپس لپه‌ها را به همراه مقدار کافی آب داخل آن بریزید و اجازه دهید لپه خوب بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله، همزمان با پخت لپه‌ها، اسفناج‌ها را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آن‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید و به قابلمه حاوی لپه اضافه کنید.

مرحله سوم

آرد برنج را با دو لیوان آب سرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند. سپس آرام آرام به آش اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله گلوله نشود و غلظت خوبی به آش بدهد.

how to prepare sack soup 780x470 1 آش بی‌نظیری که تا حالا نخورده‌اید

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ‌کرده را با پیاز داغ، نمک، فلفل و زردچوبه در یک کاسه مناسب بریزید و با هم خوب مخلوط کنید و ورز دهید. سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست به شکل توپ‌های کوچک درآورید. حالا یک تابه روی شعله ملایم گاز بگذارید. کمی روغن درون آن بریزید و اجازه دهید داغ شود. حالا کوفت‌ریزه‌ها را داخل آن خوب سرخ کنید. سپس به آش اضافه نمایید و اجازه دهید آش بپزد.

مرحله پنجم

در انتهای مراحل پخت، مقداری آب‌غوره و یا در صورت تمایل آب نارنج به آش اضافه کنید. برای خواندن دستورهای بیشتر از آش‌های سنتی آش شولی یزد را در مجله بخوانید.

مرحله ششم

در یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید، سپس با یک چنگال یا همزن دستی تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید. کم‌کم به آش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها گلوله گلوله نشوند. چند جوش که خورد شعله گاز را خاموش کنید و آش را در ظرف پذیرایی بکشید و با نعنا داغ، پیاز داغ و سیر داغ تزیین کنید.

نکته طرز تهیه آش ساک

  • به جای لپه می‌توانید از حبوبات دیگر مثل نخود، لوبیا سفید و غیره نیز استفاده کنید و یا اگر دوست نداشتید می‌توانید حبوبات آن را حذف نمایید.

آش ساک

پیشنهاد مطالعه: اگر به غذای شهرهای مختلف علاقه دارید گردو پلو، غذای خوشمزه شهرکرد را در مجله بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…