گالری دیواری از ایده تا اجرا

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن یک گالری دیواری در خانه، می‌تواند بسیار جالب باشد اما اگر نظم و اصول چیدمان آن رعایت نشود جذاب و خیره کننده جلوه نخواهد کرد. اگر تمایل دارید در خانه یک گالری دیواری داشته باشید، این مطلب برای شما مفید است.
گالری دیواری

قبل از این‌که بخواهیم این مطلب را آغاز کنیم، لازم می‌دانیم کمی در مورد گالری دیواری صحبت کنیم. ابتدا بهتر است بدانیم گالری دیواری چیست و چگونه می‌توان یک گالری دیواری در خانه داشت. در این مطلب از مجله دلتا علاوه بر آنکه این چیدمان زیبا را توضیح می‌دهیم، چند ایده نیز برای ساخت و ایجاد آن در منزل به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

گالری دیواری

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید گالری دیواری به مجموعه قاب‌های عکس و تابلوهای نقاشی که به صورت منظم و اصولی روی دیوار نصب شوند، گفته می‌شود. این‌که مضمون تصاویر و تابلوها چه باشد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و می‌تواند شامل عکس‌های خانوادگی، مناظر جذاب، شخصیت‌های محبوب، تابلوهای هنری یا  حتی بشقاب‌ها و سایر لوازم باشد.

 با ایجاد یک گالری دیواری در خانه، به گونه‎ای  بسیار مبتکرانه ، فضای خانه خود را پر احساس و هنری می‌کنید و دکوراسیونی لوکس و خاص خود را به‌وجود می‌آورید. در نظر داشته باشید هر گالری دیواری منحصربه فرد است و بر اساس اینکه چه تابلوهایی دارد و معماری خانه چیست و کجای خانه نصب می‌شود، ویژگی خاص دارد. درضمن یک نقطه کانونی بسیار شیک در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند.

حالا برای درست کردن گالری خود دست به کار شوید. ابتدا تصاویری را که مایلید روی دیوار خانه شما قرار گیرند انتخاب کنید. برای انتخاب درست به تناسب قاب‌ها و اندازه دیواری که می‌خواهید گالری‌تان را روی آن نصب کنید، درنظر بگیرید که معمولاً گالری دیواری را روی دیوار کانونی اجرا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم تابلوها  و قاب عکس ها هم اندازه و یک شکل باشند.

تزئین راه پله

بعد از انتخاب تابلوها وقت آن رسیده که تابلو ها و قاب عکس ها بر اساس تعدادشان، جای خود را روی دیوار پیدا کنند. به شما توصیه می‌کنیم ابتدا چیدمان تابلویی را می‌خواهید روی دیوار داشته باشید، روی زمین پیاده کنید؛ فواصل بین تابلوها را اندازه‌گیری و بعد اقدام به نصب تابلوها رو دیوار کنید.

برای تعیین مدل چیدمان تابلوها رو دیوار می‌توانید چند نمونه از گالری‌ها را در اینترنت جستجو و مشاهده کنید و یا عیناً همان طرح مورد علاقه خود را پیاده تا با تغییرات ،به  سلیقه دلخواه خود، دست یابید.

برای انتخاب دیواری که می خواهید گالری خود را روی آن قرار دهید، دیوار راه پله را فراموش نکنید. گالری‌های بسیار زیبایی می‌توانید در این مکان ایجاد کنید. البته این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که قاب عکس‌ها نباید در جای تاریک قرار گیرند و نور کافی باید به گالری‌تان تابیده شود. مسئله بعدی که باید در نظر بگیرید هارمونی بین تصاویر تابلو، رنگ دیوار یا کاغذدیواری، رنگ قاب‌ها و… است.

تزئین خانه

می‌دانید که رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی دکوراسیون است، پس سعی کنید تابلوها و قاب عکس‌هایتان هم‌نشینی لازم برای قرار گرفتن در دکوراسیون را داشته باشند چرا که نقطه کانونی‌ای که تشکیل می‌دهند چنان جذاب است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پس به سلیقه شما بستگی دارد که این نقطه کانونی چشم‌نواز باشد یا چندان خودنمایی نکند.

امیدواریم این مطلب بتواند شما را برای ایجاد یک گالری دیواری زیبا یاری رساند و بتوانید از دکوراسیون زیبای خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…