دوست دارید به دویست سال گذشته سفر کنید؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما هم به سفر در زمان علاقه‌مندید، جایی را می‌شناسیم که می‌توانید در آن زندگی در دویست سال گذشته را تجربه کنید.
روستای عجیب طالقان

در دل شمال ایران، در منطقه ساوجبلاغ روستای عجیبی وجود دارد که به نظر می‌رسد در زمان ساکن مانده است. اگر دوست دارید درباره روستای عجیب طالقان بیشتر بدانید با ما در مجله دلتا همراه باشید.

روستای ایستا کجاست؟

روستای ایستا از جمله جاهای دیدنی شمال ایران محسوب می‌شود. برای دسترسی به این روستای کوچک و دنج باید در طول مسیر منتهی به طالقان، بعد از آوانک، در کنار رودخانه به ‌دنبال تابلوی ورودی روستای ایستا باشید. خود طالقان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شمال‌غرب پایتخت قرار دارد. این یعنی از مرکز شهر با ماشین حدود ۲ ساعت در راه خواهید بود تا به طالقان برسید. روستای ایستا نیز در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از طالقان قرار دارد.

چه چیزی روستای ایستا را منحصربه‌فرد کرده است؟

ساکنان روستای عجیب طالقان در اصل ترک‌زبان هستند. آن‌ها از مقلدین آیت‌الله تبریزی به حساب می‌آیند. ساکنین این روستا اعتقادات خاصی دارند؛ همین موضوع باعث شده تا ساکنان روستای ایستا طالقان شهرت بسیاری پیدا کنند.

روستای ایستا طالقان

اعتقادات ساکنان روستای ایستا

ساکنان این روستا عقاید خاصی دارند. برای مثال بر این باور هستند که مسلمانان در دوران غیبت امام زمان، باید در مسائل فقهی توقف کنند. البته توقف مردم این روستا محدود به مسائل فقهی نیست. بلکه آن‌ها از تکنولوژی به‌صورت کامل اجتناب می‌کنند. آن‌ها به تکنولوژی و پیشرفت‌های چند دهه گذشت هیچ اعتقادی ندارند. آن‌ها از اینترنت، لوله‌کشی آب، برق، تلفن و گاز نیز استفاده نمی‌کنند. ماشین که وسیله‌ای ممنوع است. در حقیقت اصلا مردم حتی شناسنامه یا همان سجل نیز نگرفته‌اند. مردم روستای ایستا هنوز از اسب برای حمل‌و‌نقل استفاده می‌کنند. همچنین زنان خود را معمولا در خانه نگه‌می‌دارند و در صورت لزوم، آخر شب، با پوشش کامل بانوان از خانه خارج می‌شوند. اگر دوست دارید با روستاهای عجیب بیشتری آشنا شوید می‌توانید مطلب روستایی که در شب‌ ناپدید می‌شود را نیز مطالعه کنید.

بهترین زمان سفر به روستای عجیب طالقان

روستای ایستا و کلا منطقه طالقان، از جمله مناطق ییلاقی و سردسیر است. به همین خاطر پاییز و زمستان بهتر است قید بازدید از این منطقه را بزنید. از اواخر زمستان که هوا به‌تدریج گرم‌تر می‌شود تا تابستان می‌توانید از این روستا دیدن کنید.
اگر قصد بازدید از این روستا را دارید، باید احتیاط داشته باشید. اگر خانم هستید که کلا قید آن را بزنید. مردم روستا به‌هیچ‌وجه اجازه ورود بانوان به این روستا را نمی‌دهند. آقایان نیز باید بدون وسیله نقلیه به این روستا سفر کنند. حتی برای بازدید از بخش‌های مختلف روستا، باید از قاطر و الاغ استفاده کنید. در این روستا بهتر است گوشی موبایل و دوربین عکاسی همراه نداشته باشید. اینکه بخواهید از مردم یا از سبک زندگی آن‌ها تصویربرداری کنید، برای مردم روستا بسیار ناخوشایند است.

روستای ایستا طالقان
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیبشتر مطالب گردشگری می‌توانید مطلب لزور، گنج گمشده در اطراف تهران را نیز مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

    واووو،عجب دنیایی! خوشا بحالشان.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  4. زینو بوشهری

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    خیلی عالی ومفید بود ممنون از زحمات شما

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…