جاذبه‌های شگفت‌انگیز کشور اژدهای قرمز

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چین کشوری است با تمدنی هفت‌ هزار ساله، که به خوبی ترکیبی از سنت و مدرنیته را در معرض دید علاقمندان گردشگری قرار می‌دهد.
کشور هفت هزار ساله

چین یکی از تاریخی‌ترین کشورهای دنیا است که به دلیل تاریخ غنی و پرآوازه خود از جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری دنیا به حساب می‌آید. برای آشنایی با این کشور هفت هزار ساله مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

پیشینه هفت هزار ساله

تمدن چین باستان یکی از کهن‌ترین و قدیمی‌ترین تمدن‌های تاریخی دنیاست که نظیر آن را به ندرت در جای دیگری از دنیا می‌توان پیدا کرد. تمدن و حضور انسان برای اولین بار در این منطقه در حوالی دشت‌های شمالی آن شکل پیدا کرد و نظام سلطنتی و سیاسی آن نیز عمری ۶ هزار ساله دارد. اولین حکومتی که در این منطقه به قدرت رسید، سلسه پادشاهی شیان بوده است که در حدود ۲ هزار سال بر چین حکومت کرد. آخرین سلسه پادشاهی سرزمین چشم بادامی‌ها هم بالاخره در سال ۱۹۹۱ از هم پاشید و جمهوری چین در این کشور به قدرت رسید.
چین کشور هفت هزار ساله

وضعیت جوی و آب‌وهوایی کشور اژدهای قرمز

چین با وسعت گسترده‌ای که دارد، دارای آب و هوای متنوعی است. چین در تمام فصل‌های سال دیدنی است و می‌توانید از زیبایی‌های آن همیشه لذت ببرید. دمای هوا در چین در گرم‌ترین فصل سال به ۲۶ درجه می‌رسد و سردترین دمای آن نیز منفی ۴ درجه است. تپه‌ها و رشته کوه‌های چین نیز به لحاظ جغرافیایی و جوی از جاذبه‌های توریستی آن هستند؛ برای مثال قله‌های مرتفع هیمالیا و کوه اورست را به عنوان بام دنیا در خود دارد. همچنین دریاچه خشک آدینگ در منطقه تورپان نیز سومین بستر پست دنیا از سطح دریا است که در کشور چین قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های این کشور هفت هزار ساله سری هم به مطلب دیوار چین؛ سازه‌ای پر  رمز و راز بزنید.
چین کشور هفت هزار ساله

بهترین زمان سفر به چین؛ کشور آسمانی

بهترین زمان سفر به چین ماه آوریل است، هرچند که هزینه‌های سفرتان کمی بالاتر می‌رود. اگر به منظور تفریح و گردش قصد سفر به چین را دارید بهتر است زمان سفر خود را همزمان با آغاز سال نو چینی هماهنگ کنید تا بتوانید از جشن‌های زیبا و تفریحات و فستیوال‌های زیبای چینی دیدن کنید. اما اگر قصد سفرتان گردشگری و تجربه خاص‌ترین رخدادهای دنیا است بهتر است در فصل پاییز و زمستان به چین سفر کنید.
البته با توجه به اینکه عده کثیری از مردم تمایلی به سفر در فصل‌های سرد سال ندارند، باید بهترین زمان سفر به چین را فصل های بهار و تابستان در نظر بگیرید. به طور کلی فصل‌های تابستان و بهار برای سفر به تمام دنیا جزو بهترین زمان‌های ممکن برای سفر هستند.
تمدن باستانی چین
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب گردشگری مسجد روی آب، جاذبه شگفت‌انگیز مالزی را نیز مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…