بهترین دیوارپوش برای دکوراسیون اتاق خواب

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب‌ها به دلیل جایگاهی که در خانه‌ها دارند باید دقت لازم را در دکوراسیون و طراحی داخلی آن‌ها به خرج داد.
بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب

دیوارپوش‌ها از چوب گرفته تا کاغذ و پارچه، هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که آن‌ها را برای اجرای در اتاق خواب‌ها مناسب می‌سازد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا به معرفی بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش برای اتاق خواب

در زیر به نکات مهمی که باید در انتخاب انواع دیوارپوش مناسب برای اتاق خواب در نظر گرفته شود، اشاره شده است.

  • اندازه اتاق از مهم‌ترین فاکتورها است. دیوارپوش‌ها می‌توانند نقش مهمی در کوچک یا بزرگ، جلوه دادن فضا ایفا کنند.
  • هزینه نیز از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب نوع دیوارپوش است. برخی از انواع دیوارپوش‌ها نسبت به انواع دیگر گران‌تر هستند.
  • ویژگی‌های خاص که در برخی از انواع دیوارپوش‌ها وجود دارند نیز می‌تواند تحت شرایط مشخصی بسیار به‌کار آید. برای نمونه برخی از دیوارپوش‌ها دارای قابلیت ضد خط و خش یا غیر قابل نوشتن هستند و به همین دلیل هم برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب هستند.
  • میزان روشنایی اتاق خواب به‌صورت طبیعی هم روی طرح و رنگ دیوارپوش تاثیر می‌گذارد. روشنایی کم اتاق خواب، انتخاب شما را به سمت طرح و رنگ‌های ساده‌تر و روشن‌تر سوق خواهد داد.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش

دیوارپوش چوبی

این دیوارپوش به‌عنوان یکی از انواع دیوارپوش مناسب اتاق خواب‌ها، گرم و دل‌چسب است، صدا را کمتر منعکس می‌کند و به لحاظ رنگ و نوع نقوش نیز می‌تواند هماهنگ کننده بافت و پرکننده فضا باشد.

بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب

دیوارپوش سنگی

این دیوارپوش‌ها عمدتا به دو صورت طبیعی و مصنوعی به‌عنوان دیوارپوش در اتاق خواب‌ها به‌کار می‌روند. این نوع دیوارپوش عمدتا به‌صورت جزئی و برای تاکید بر قسمت خاصی از فضای اتاق خواب مانند ورودی به‌کار گرفته می‌شود. این پوشش دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خراشیدگی است و طول عمر مفید بالایی دارد.

بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب

دیوارپوش پارچه‌ای

پارچه دیواری از الیاف طبیعی ساخته می‌شود و بر روی یک لایه اکریلیکی نصب می‌گردد که باعث دوام هرچه بیشتر آن می‌شود. از مزایای پارچه‌های دیواری می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال بودن، طول عمر و دوام بالای آن‌ها اشاره کرد. برای اینکه دکور اتاق خواب را زیباتر کنید به مطلب زیباترین مدل‌های تختخواب برای اتاق خواب شما سر بزنید.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش‌های کاغذی یا بهتر بگوییم کاغذ دیواری از پرکاربردترین انواع دیوارپوش برای اجرا در اتاق خواب هستند. از ویژگی‌های این دیوارپوش می‌توان به اجرای سریع با کمترین هزینه ممکن، طرح و رنگ‌های بسیار متنوع، قابلیت شستشو و ضد نوشتار بودن اشاره کرد.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کناف

کناف هم از دیگر انواع دیوارپوش های مناسب اتاق خواب‌ها هستند. دیوارپوش‌های کناف، پانل‌های پیش ساخته گچی هستند که در مقایسه با گچ وزن بسیار کمتری داشته و مقاومت بیشتری دارند. اجرای این پنل‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

دیوارپوش کناف

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گلدان‌های دکوری منزل شما را بی‌نظیر می‌کنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…