۶ عادتی که چاقی شکم می‌آورند

۴
39
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.
چاقی شکم

حتما دیده‌اید که وقتی به هر دلیلی هیجان‌زده‎اید، مدام پی چیزی برای خوردن می‌گردید. اما از طرفی از این‌که دچار چاقی شکم شده‌اید هم، ناراضی هستید و نمی‌دانید چطور چربی‌های دور شکم را آب کنید. چون انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را آزموده‌اید و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید. دلیل بروز چنین مشکلی را باید در روش تغذیه خود جست‌وجو کنید. بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.

برای رفع تشنگی نوشابه می‌نوشید

هر روز نوشابه گازدار می‌نوشید؟ بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهایتان را به غذا زیاد می‌کنند و در نهایت می‌بینید بیشتر از آنچه باید، خورده‌اید. ضمن اینکه قند موجود در نوشیدنی‌های شیرین خود می‌تواند عامل چاقی باشد. بنابراین نوشیدنی سالم‌تری انتخاب کنید و هر وقت تشنه هستید آب بنوشید.

بشقاب بزرگی را پُر می‌کنید

خوردن غذا در بشقاب بزرگ یکی از دلایل بزرگ بودن شکمتان است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالا بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و در نتیجه چربی در اطراف شکمتان انباشته می‌شود. برای غذا خوردن یک بشقاب کوچک بردارید و به‌اندازه غذا بکشید. حتی اگر سیر نشدید، می‌توانید دوباره غذا بکشید. همین امر به‌نوعی ذهن شما را کنترل می‌کند و کمتر غذا می‌خورید.

عادت غذایی

دیروقت شام می‌خورید

بدن ما در خواب مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی‌سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن سخت بتواند این کار را انجام دهد. ضمنا وقتی آخر شب معده‌تان را پر می‌کنید، در واقع احتمالا ابتلا به نفخ و رفلاکس را بالا می‌برید. شب‌ها زودتر شام بخورید و تا جایی که ممکن است، سعی کنید شامتان سبک باشد.

صبحانه نمی‌خورید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است که وقتی آن را کنار می‌گذارید، به فواصل کوتاه مجبور می‌شوید ریزه‌خواری و پرخوری کنید. در نتیجه چربی‌ها در میان‌تنه‌تان انباشته می‌شوند. عادت کنید حتما صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه‌ سالم و انرژی‌بخش لزوما یک غذای آن‌چنانی نیست و می‌تواند در عین سادگی بسیار مقوی باشد.

دیر می‌خوابید

کمبود خواب نیز می‌تواند علت افزایش وزن باشد. یکی از دلایل کمبود خواب، شب‌ها تا دیروقت بیدار ماندن است. کمبود خواب هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوس کنید غذاهای شیرین میل کنید. هفت تا نه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه محسوب می‌شود. طوری برنامه‌ریزی کنید که زود به رختخواب بروید و صبح هم زود بیدار شوید.

منبع: تبیان

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

۴ دیدگاه

  1. مهیا

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۶:۳۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. مهیا

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۶:۳۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۰:۲۲ ق٫ظ

    همه ش حرف مفته!!!! مدرک و مستند؟

    پاسخ

  4. فروتن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

    آموزنده و قابل تامل

    با تشکر از مجله دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…