مسجد روی آب، جاذبه شگفت‌انگیز مالزی

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا الان هر تصوری از مسجد داشتید را از ذهن پاک کنید و به مسجد پوترا با نمای صورتی رنگ خود به چشم دیگری نگاه کنید.
مسجد پوترای مالزی

مالزی کشوری با مناظر طبیعی زیبا، غذاهای خوشمزه و هتل‌های لوکس است. در این کشور آنقدر تفریحات شاد و جاذبه‌های متنوع وجود دارد که شاید انتخاب دیدن‌کردن از کدام جاذبه گردشگری سخت باشد. مردم مالزی مسلمان‌اند و در این کشور مساجد زیادی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آیند. در این مطلب می‌خواهیم یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مساجد این کشور را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با مسجد پوترای مالزی مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

معرفی مسجد پوترا

مسجد پوترا از مدرن‌ترین مساجد دنیاست. این مسجد به افتخار اولین رئیس جمهور مالزی، پوترا، به این اسم نام‌گذاری شده است. این مسجد در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و اطراف آن را دریاچه پوتراجایا در بر گرفته است. فقط از یک طرف به خشکی راه دارد و وقتی از فاصله دور به آن نگاه می‌کنید به نظر می‌رسد که روی آب قرار دارد. رنگ صورتی این ساختمان در آب‌های دریاچه منعکس می‌شود و منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد. مساحت این مسجد ۱.۳۷هکتار است و همزمان ۱۵ هزار نفر می‌توانند در آن جا شوند. چیزی که این مسجد را از مسجدهای دیگر متمایز کرده معماری منحصربه‌فرد و رنگ‌های زیبای آن است. این مسجد از سه قسمت حیاط، شبستان و اتاق‌های آموزشی تشکیل شده است.

حیاط مسجد

قبل از اینکه وارد شبستان این مسجد شوید از حیاطی سنگ‌فرش‌شده و خوش‌نقش عبور می‌کنید که حوض‌های چشم‌نوازی دارد و برای رسیدن به شبستان از ورودی بزرگی گذر می‌کنید که شبیه دروازه‌های قدیمی است.
مسجد پوترای کوالالامپور

شبستان

در شبستان پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی وجود دارد که نور را به داخل می‌آورد. در این محل گنبد را از پایین می‌بینید؛ گنبدی که دورش با گل‌های صورتی تزئین شده. رنگ دیوارها سفید است اما گچ‌بری‌های صورتی رنگی دارد. ۱۲ ستون دارد که به آن جلوه‌ای خاص بخشیده است. در اطراف سالن نمازگزاران درهای چوبی بزرگی قرار دارد که نمازگزاران می‌توانند از هر کدام از این درها به این محل وارد شوند. این مسجد دو طبقه دارد. طبقه اول آن برای ۸۰۰۰ نمازگزار مرد و طبقه دوم آن برای ۲۰۰۰ نمازگزار زن برنامه‌ریزی شده.

اتاق‌های آموزشی

اتاق‌هایی برای تدریس دروس دینی در این مسجد وجود دارد که کتابخانه هم جزو آن‌ها است. برای شناخت بیشتر جاذبه‌های گردشگری می‌توانید مطلب شهرهای دیدنی مالزی را دنبال کنید.
برای ورود به این مسجد هیچ هزینه ورودی لازم نیست پرداخت کنید. خانم‌ها نباید با لباس‌های تنگ وارد مسجد شوند و باید حجاب داشته باشند. در آنجا مقا‌له‌هایی برای آشنایی بیشتر با دین اسلام نیز ارائه می شود.
شهر پوترارایا
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری پیشنهاد می‌کنیم مطلب عجیب‌ترین غار ایران که شما را درمان می‌کند را نیز مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    زیبا و جالب توجه بود.ممنون

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

    عالیه،👍👍👍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…