بخورید و لاغر شوید

۱۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌خواهیم در این مطلب چند ایده ساده و سالم برای بهبود کیفیت زندگی به شما ارائه دهیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن این غلات فوق‌العاده را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
غلات کاهش دهنده وزن

داشتن وزن متعادل برای سلامتی بدن ضروری است و این مسئله عمدتا تحت تاثیر عادات سبک زندگی ما از جمله رژیم غذایی، ورزش و همچنین کیفیت خواب و استراحت ما است. همراه مجله دلتا باشید تا غلات کاهش دهنده وزن را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید.

آیا غلات کاهش دهنده وزن هستند؟

اخیرا جایگزین کردن یک وعده شام با یک بشقاب غلات بسیار رایج شده است. با این حال ما باید بدانیم غلات مکمل غذایی هستند و نباید جایگزین ناهار یا شام شوند. آن‌ها یک راه عالی برای تکمیل رژیم غذایی ما برای کاهش وزن هستند.

غلات سیرکننده هستند و ما را از خوردن میان وعده‌ها بازمی‌دارند. آن‌ها مواد مغذی و فیبر را فراهم می‌کنند و ما را تا وعده غذایی بعدی در شرایط عالی نگه می‌دارند.

با این حال باید بدانید که نمی‌توانید در مصرف غلات زیاده‌روی کنید. از آنجایی که آن‌ها هضم‌کننده، مغذی و سیرکننده هستند این می‌تواند به کاهش وزن کمک کند در صورتی که بیش از حد استفاده نشود.

لاغری و تناسب اندام

بهترین غلات برای کاهش وزن

در ادامه با برخی از بهترین غلات کاهش دهنده وزن آشنا می‌شوید.

تف، مد روز برای کاهش وزن

شاید هنوز اسمش را نشنیده باشید. این غله پس از نشان دادن اثربخشی واضح برای کمک به کاهش وزن و حفظ سلامت مورد توجه قرار گرفته است. تف، دارای مقادیر زیادی ویتامین و آهن است. این غله غنی از کربوهیدرات، فیبر و بدون گلوتن است و برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم عالی است.

تف به‌ راحتی هضم می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از یبوست و همچنین به تنظیم چربی سوزی کمک کند. می‌توانید آن را در وعده صبحانه با شیر گیاهی مخلوط ‌کنید یا می‌توانید با آن نان، کیک و کلوچه درست کنید.

تف لاغر کننده

بلغور جو دوسر، معروف‌ترین غله

بلغور جو دوسر به‌عنوان یکی از بهترین سوپر غذاها رتبه‌بندی می‌شود. سازمان غذا و دارو (FDA) از این غله به‌عنوان یکی از مغذی‌ترین و سالم‌ترین غلات یاد می‌کند که برای کاهش وزن نیز عالی است.

بلغور جو دوسر ما را به‌خوبی سیر می‌کند و با آن می‌توانیم به‌تدریج چربی‌ها را از بین ببریم. بلغور جو دوسر دارای فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین عناصر کمیاب است و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است زیرا سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

صبحانه غلات کاهش دهنده وزن

دانه چیا منبع سلامتی

دانه‌های چیا دقیقا غلات نیستند، اما مشابه آن‌ها عمل می‌کنند. این دانه منبع عالی فیبر، آنتی‌اکسیدان، کلسیم، پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است. این دانه اثر سیرکنندگی بالایی دارد و دارای گنجینه‌ای از خواص است که ما را از خوردن میان‌وعده بین وعده‌های غذایی بازمی‌دارد. ترکیب آن با مایعات، اسموتی‌ها و حتی ماست نیز عالی است.

کاهش دهنده وزن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب قوی‌ترین خوراکی‌های ضد‌خستگی را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

    خیلی خوبه اطلاعات عمومی آدم بیشتر میشه

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی و نظر شما 🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…