قوی‌ترین خوراکی‌های ضد‌خستگی را بخوانید

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر همیشه بعد از غذا خوردن، احساس بی‌حالی و خستگی می‌کنید، ناشی از خوردن غذاهای نادرست است. همراه ما باشید تا خوراکی‌های مناسب را بشناسید.
خوراکی رفع کننده خستگی

ترفند رهایی از خستگی و خواب‌آلودگی پس از غذا خوردن، انتخاب غذاهایی را است که انرژی را تدریجا آزاد می‌کنند و به آرامی‌ و در طولانی‌مدت آن‌ را افزایش می‌دهند و از مصرف غذاهای دارای قند بالا که قند آن‌ها به‌سرعت آزاد می‌شود، بپرهیزید. شما می‌توانید با هر لقمه‌ غذایی که می‌خورید به جنگ خستگی بروید. همراه مجله دلتا باشید تا ۵ خوراکی رفع کننده خستگی را بشناسید.

۵ خوراکی رفع کننده خستگی

غلات، بلغور جو

بلغور جو تقریبا بر هر غله‌ای در صبحانه برتری دارد و جز بیش‌ترین تولیدات غلات سبوس‌دار صبحانه است. این غله به ‌عنوان ماده غذایی عالی در جهت حمایت از سلامت سیستم گوارش شناخته می‌شود. به دلایل فوق بسیاری از متخصصین داخلی و تغذیه نه تنها به بیماران دیابتی اجازه خوردن بلغور جو را می‌دهند، بلکه در واقع آنان را تشویق نیز می‌نمایند، به ‌خصوص این که به حفظ سطح قند خون طبیعی کمک می‌نماید.

چه موقع بخوریم؟

شما می‌توانید برای کسب انرژی فوری، به‌ هنگام صبح همراه صبحانه، بلغور جو میل کنید، زیرا سبب حفظ انرژی می‌گردد.

ماست

از ماست نیز می‌توان به ‌شکل دسر و به‌عنوان ماده غذایی سالم استفاده کرد. در حقیقت به‌ خاطر نقشی که پروتئین و پروبیوتیک‌ها(باکتری‌های مفید) در سلامتی روده ایفا می‌نمایند، این ماده غذایی واقعا برای سلامتی مفید است.

چه موقع بخوریم؟

به علت تولید انرژی فوری می‌توانید قبل از تمرینات بدنی به‌عنوان خوراک سرپایی و یا عصرانه عالی ماست را مصرف کنید. از طرف دیگر می‌توانید در زمان صبحانه مخلفات سالمی‌ چون جو دوسر، دانه کتان آسیاب‌شده، مغزها(گردو، فندق و پسته) و انواع میوه‌ها را به آن اضافه کنید.

ماست

سبزی اسفناج

اسفناج مملو از مواد مغذی است که برای مبارزه با خستگی ضروری هستند و به حداکثر کارایی بدن کمک می‌کنند. اسفناج علاوه بر آهن، سرشار از منیزیم و پتاسیم بوده و یک منبع عالی از ویتامین‌های گروه B است.

چه موقع بخوریم؟

بهتر است روزانه در وعده غذایی خود اسفناج مصرف کنید و اگر عملی باشد، در صورت امکان هرچقدر که می‌توانید آن‌ را در رژیم خود بگنجانید. سعی کنید صبحانه، اسفناج بخارپز با تخم‌مرغ، ناهار، ساندویچ پرشده با اسفناج و شام، اسفناج همراه با یک‌لایه لازانیا بخورید.

اسفناج خوراکی رفع کننده خستگی

مغزها و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها، مواد غذایی مغذی حاوی پروتئین باکیفیت بالا و چربی‌های امگا۳ سالم هستند. بسته به نوع انتخاب، می‌توانید مقادیر مناسب منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، ویتامین‌های B۲ ، B۱ و B۶ که همگی تولید انرژی می‌کنند، دریافت نمایید.

چه موقع بخوریم؟

مصرف مقدار متوسط، کلیدی است برای بهره‌مندی از مزایای مغزها و دانه‌ها. یک وعده آن برابر یک اونس (حدود یک کف دست پر) است. در طول روز همیشه بسته یک نفره تنقلات سالم و مفید بردارید و آن‌ها را در ماشین، کیف‌دستی، کیف پول و در جای امنی بگذارید.

لوبیاها

به ‌حق، لوبیاها غذاهای معجزه‌آسا نامیده شده‌اند. علاوه بر مزایای سلامتی متعدد دیگری که لوبیاها فراهم می‌کنند، آن‌ها در خط مقدم مبارزه با خستگی هستند. تمام انواع آن‌ها دارای چربی کم و فیبر بالایی هستند و تعادل خوبی بین کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها برقرار می‌کنند.

چه موقع بخوریم؟

لوبیاها را می‌توان در هر غذایی استفاده نمود. سعی کنید در زمان‌های مختلف روز مخلوطی از انواع آن‌ها را به کار ببرید.

رفع کننده خستگی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خونسازترین مواد غذایی را بشناسید را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  3. زهره

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    ،عالی بود چون زمان مناسب مصرف را نوشته

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از توجه شما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    سلام اطلاعات خوبی به من داد مخصوصا خوردن ماست درصبح با مغزها

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      با سلام، ممنون از همراهی و نظر شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…