نکات مهم شانه زدن مو که باید بدانید!

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شانه زدن موها اهمیت بسیار زیادی در مرتب به‌نظر رسیدن آن‌ها دارد. اما انجام این کار باید روش صحیحی داشته باشد تا به مو‌ها آسیب وارد نکند.
شانه زدن مو

همه ما می‌‌دانیم که ساده‌ترین راهکارها را هم باید درست انجام دهیم، در غیر این‌صورت تاثیر مثبت آن‌ها را از دست می‌‌دهیم. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم نکات مهم شانه زدن مو سر را به شما توضیح دهیم که چند وقت یک‌بار موهای خود را شانه بزنید و به نوع موهای خود نیر توجه کنید.

نکات مهم شانه زدن مو سر

اگر موی فر دارید

اگر موی فر دارید، احتمالا  گره‌خوردگی‌های زیادی را در آن تجربه می‌‌کنید. خوشبختانه شما مجبور نیستید چندبار‌ در‌ روز یا حتی هرروز موهای خود را شانه کنید. اگر موهای شما در حالت طبیعی فر یا ویو شده هستند، می‌توانید یک روز درمیان اقدام به شانه زدن مو خود کنید، بدون اینکه شلخته شوند. گاهی اوقات موهای خیلی فر نیاز به شانه کردن به اندازه ۱ بار در هفته دارند. با انجام این کار فرم موها آسیب نمی‌بیند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب چه بخوریم تا رشد موها افزایش یابد؟! را بخوانید.

شانه زدن مو

شانه زدن مو بلند و خشک

موی بلند جذاب‌تر به‌نظر می‌‌رسد اما راحت‌تر هم ریزش می‌گیرد. جدا از استفاده از شامپو، ماسک مو و نرم‌کننده باید از شانه‌ای استفاده کنید که به موهای شما حالت دهد و گره‌خوردگی‌ها را باز کند، بدون اینکه مو دچار کشش بیش‌ازحد شود. اگر موهای بلند و خشک دارید، پیشنهاد ما این است که ۳ بار در روز آن را شانه کنید تا از گره‌خوردگی‌ها جلوگیری شود و تحریک تولید روغن طبیعی انجام شود که موهای شما را تقویت می‌کند.

اگر موی آسیب‌دیده یا نازک دارید

شانه زدن مو نازک یا مستعد شکنندگی، باید خیلی ملایم‌تر از بقیه موها باشد. باز کردن گره‌خوردگی موی نازک، باید خیلی ملایم انجام شود‌. موهای خود را چند دسته کنید و آن را لایه لایه شانه کنید تا آسیب نبیند. برای جلوگیری از شکنندگی و آسیب مو از انتهای مو شروع به شانه کردن کنید و کم کم به بالا بیایید.

شانه زدن مو بعد از حمام

شاید وسوسه شوید که بعد از حمام موهای خیس خود را شانه کنید تا سریع‌تر خشک شود اما انجام این کار به موها آسیب وارد می‌‌کند، زیرا موی مرطوب، مستعد شکنندگی است. باید مراقب باشید که به سلامت و براقیت موها آسیب وارد نکنید. بنابراین دست نگه دارید و تا زمانی‌که موها خشک نشده، آن را شانه نکنید.

شانه زدن مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اشتباهات رایج آرایش کردن ابرو که باید بدانید را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

    👏👏👏

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…