کافه‌ای باب دل گربه دوستان تهرانی

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا تا به حال چیزی درباره کافه گربه‌های تهران شنیده‌اید؟
موزه گربه‌های ایرانی

این روزها، خانه‌ای قدیمی در قلب پایتخت راوی قصه گربه‌های ایرانی شده است. این اولین نمونه از موزه گربه‌های ایرانی است که دو سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. برای آشنایی بیشتر با موزه گربه‌های ایرانی این مطلب را با ما در مجله دلتا دنبال کنید.

موزه گربه‌های ایرانی

با ورود به این کافه‌موزه، شما وارد دنیای جذاب گربه‌ها می‌شوید تا ماجراجویی تازه‌ای را آغاز کنید. اینجا حدود ۲۴ گربه با نژادهایی همچون پرشین، بریتیش، راشن بلو، DSH و… میزبان شما هستند تا در مهمانی آن‌ها ساعات خوشی را سپری کنید.
هر کدام از گربه‌ها اسمی دارند و رفتاری که می‌تواند برایتان جالب و گاهی خنده‌دار باشد و نگاهتان را به این حیوانات که اکثر ما با نوع خیابانی آن آشنایی داریم تغییر دهد.
بابک اکبری، مدیر موزه گربه‌های ایرانی در گفتگو با خبرنگار فارس، در خصوص ایده راه‌اندازی چنین موزه‌ای چنین می‌گوید:
«اصل کار ما فروش کتاب در شهرک اکباتان است. سال ۹۷ ایده راه‌اندازی موزه گربه به ذهنم رسید و زمانی که در مورد آن جستجو کردم، فهمیدم که نمونه‌های خارجی از این موزه هم وجود دارد و ما حتی خیلی از ایده‌های خود را از آن موزه‌ها گرفتیم. در نهایت دی ماه سال ۹۸ این کافه‌موزه با حضور ۴ گربه و با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شد. به مرور خیلی‌ها گربه‌هایشان را به ما واگذار کردند اما ما هیچ گربه‌ای را نخریدیم چون با خرید و فروش حیوانات مخالف هستیم. این گربه‌ها دامپزشک دارند که هفته‌ای دو روز به آن‌ها سر می‌زند. واکسن سالیانه دارند که تزریق می‌شود. ضد انگل دارند که هر چند ماه یک‌بار باید مصرف کنند و به صورت مرتب هم چکاپ می‌شوند.»

کافه گربه‌های تهران

گالری عکس کافه‌موزه

در راهروی طبقه اول یک سری عکس از گربه‌های پرشین وجود دارد که اولین عکاسی‌ها از گربه‌های پرشین محسوب می‌شود که بیش از صد سال قدمت دارد.
یکی از سالن‌های موزه مربوط به کتاب موش و گربه عبید زاکانی است و تصاویر و نگارگری‌هایی با قدمت ۶۰ تا ۱۰۰ ساله را از این کتاب می‌بینیم. یک سری تابلوها هم وجود دارد که مربوط به نقاشی ایرانی است که در آن گربه وجود داشته و اصل این نقاشی‌ها در کاخ موزه گلستان و کتابخانه مجلس قرار دارند. برای آشنایی با موزه‌های متفاوت و جذاب دیگر پیشنهاد می‌کنیم مطلب موزه فراموشی، خانه‌ای در دل یک کتاب را نیز مطالعه نمایید.

چه زمان‌هایی می‌توانیم از این کافه‌موزه دیدن کنیم؟

این موزه متفاوت در خیابان وصال شیرازی واقع شده و ساعت بازدید آن از ۱۲ تا ۲۲ است. هزینه بازدید از موزه گربه‌های ایرانی برای عموم ۱۲ هزار تومان و برای افرادی که از کافه رستوران موزه استفاده می‌کنند ۶ هزار تومان است.

کافه گربه‌های تهران
پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم مطلب آیا مغز انسان هم می‌تواند جاذبه گردشگری باشد؟ را نیز مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    👍👍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۸ ب٫ظ

  7. روبینا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    باید دیدنی باشه.گربه ها خیلی زیبان.

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…