این ماده خوراکی پوست شما را جوان می‌کند!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماسک انجیر از ماسک‌های صورت بسیار قوی و موثر در آبرسانی و جوانسازی پوست است که می‌تواند روند پیری را به تعویق بیندازد.
ماسک انجیر برای پوست

همانطور که می‌دانید انجیر مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما شاید ندانید که این میوه در سلامتی پوست نیز نقش بسیار مفیدی ایفا می‌کند. انجیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است که موجب زیبایی پوست می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا فصد داریم شما را با انواع ماسک انجیر برای پوست صورت آشنا کنیم.

تهیه ماسک انجیر برای پوست صورت

ماسک مناسب پوست‌های خشک

انجیر به‌تنهایی به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و از ماسک انجیر برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. جالب است بدانید که عسل نیز ماده‌ای طبیعی برای رطوبت‌رسانی به پوست است. این ماده برای پوست‌های خشک که دچار خارش شده و پوسته پوسته می‌شوند، بسیار مناسب است. با استفاده از عسل، به مرور زمان پوست شما روشن‌تر می‌شود و حالتی از شادابی می‌گیرد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ۳ درمان خانگی برای افتادگی پلک را بخوانید.

روش تهیه ماسک صورت انجیر و عسل

برای تهیه این ماسک انجیر برای پوست، ابتدا ۳ عدد انجیر کوچک را بشویید و درون مخلوط کن بریزید تا خمیری یکنواخت بدست آید. خمیر را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۲ قاشق چای‌خوری عسل را به آن اضافه نمایید. عسل و انجیر را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا به یک خمیر خامه‌ای برسید. صورت و گردن خود را آغشته به این ماسک کنید. توجه داشته باشید که این ماسک را به دور چشم خود نزنید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک انجیر برای پوست

ماسک برای پوست‌های چرب

ماسک انجیر برای پوست شادابی به‌همراه دارد. ماست برای پوست شما بسیار مغذی است. همچنین به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. این درحالی است که پوست را سفید و همچنین لایه‌برداری می‌کند. عسل نیز یک مرطوب‌کننده طبیعی است که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی است. به لطف این خواص، عسل به مقابله با میکروب‌ها و باکتری‌های عامل جوش نیز کمک می‌کند.

روش تهیه ماسک صورت انجیر، ماست و عسل

برای تهیه این ماسک انجیر برای پوست، ابتدا ۲ عدد انجیر رسیده را درون یک مخلوط‌کن بریزید و آن را به صورت خمیری در آورید. خمیر بدست آمده را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۱ قاشق غذاخوری عسل و ماست ساده را به آن بیافزایید. مواد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. قبل از آنکه ماسک را بشویید، آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ماسک انجیر برای پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اشتباهات رایج آرایش کردن ابرو که باید بدانید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب٫ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۱۶ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…