این کارها دکور خانه شما را جذاب و دلنشین می‌کند

۳
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن خانه‌ای زیبا با دکوراسیونی چشم‌نواز برای هرکدام از ما جذاب است.
قوانین چیدمان و دکوراسیون در منزل

با وجود اینکه خیلی از افراد اعتقاد دارند که اصول چیدمان منزل امری سلیقه‌ای بوده و با کمی تجربه قابل اکتساب است، اما بد نیست که برای طراحی دکوراسیون خانه نیم نگاهی به قوانین چیدمان و دکوراسیون در منزل هم داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

از شلوغ کردن خانه خودداری کنید

شلوغی بیش از حد فضا، زیبا به‌نظر نمی‌رسد. بهتر است وسایل اضافه را از اطراف خود جمع کنید. گاهی ما برای دکور کردن قسمتی از خانه به اشتباه از وسایل تزئینی زیادی استفاده می‌کنیم که این کار باعث بهم‌ریختگی و شلخته دیده شدن خانه می‌شود.

ارتفاع کاذب ایجاد کنید

آیا فکر می‌کنید که سقف منزل‌تان به قدر کافی بلند نیست؟ این قانون از قوانین چیدمان منزل برایتان چند راه‌حل دارد. می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید که دیوارهای منزل‌تان بلندتر به‌نظر برسند. به عنوان مثال از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده کنید. قفسه‌های کتاب را باریک و بلند بسازید. از پرده‌های بلند استفاده کنید. همچنین می‌توانید آباژورهای پایه بلند را به‌عنوان یک المان عمودی تاثیرگذار در دیزاین خانه به‌کار ببرید.

قوانین چیدمان و دکوراسیون در منزل

مرکز توجه ایجاد کنید

به جای تغییرات گسترده و هزینه‌بر در کل خانه، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب کرده و تغییر بدهید. چون تغییرات در بخش محدودی اتفاق می‌افتد هم هزینه کمتری متحمل می‌شوید و هم قادر خواهید از مواد با کیفیت‌تری استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید کاشی‌های اطراف شومینه را عوض کنید و از طرح و رنگ جدیدی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که تغییرات انجام شده نباید فضای خانه را از یکدستی خارج کند.

قوانین چیدمان و دکوراسیون در منزل

از عکس‌های خود یک نمایشگاه کوچک درست کنید

یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کرده و قسمتی از آن را با عکس‌های خانودگی و یا هر عکس دیگری که دوست دارید پر کنید. می‌توانید تابلوهایی با سایزهای متفاوت را در این قسمت و در کنار هم به دیوار بیاویزید. یادتان نرود قبل از شروع کار و سوراخ کردن دیوار، طرح کلی نحوه چیدمان عکس‌ها بر روی دیوار را، روی کاغذ ترسیم کنید.

یک قسمت از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید

می‌توانید یک میز پشت پنجره بگذارید و روی آن را با گلدان‌هایی که دوست دارید، پر کنید. اگر در خانه خود نور کافی برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی را ندارید می‌توانید به‌جای آن‌ها از گلدان‌های گل مصنوعی یا حتی ریسه‌های برگ استفاده کنید تا حس زندگی را به خانه خود بیاورید.

از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی، برای زیباتر کردن دیوار استفاده کنید

تابلو را نباید زیاد بالا نصب کنید تا در مرکز دید چشم باشد.

زمانی که تصمیم به انتخاب تابلو برای بالای مبلمان را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید:

  • اندازه مبلمان
  • ابعاد دیوار
  • ابعاد تابلو

بعد از بررسی دقیق همه این موارد باید در مورد نحوه چیدمان تابلوها و تعداد آن‌ها تصمیم بگیرید. بهترین ارتفاع برای نصب تابلوها از زمین از مرکز تابلوی وسطی در نظر گرفته می‌شود.

قاب عکس یا تابلوهای نقاشی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسیله زیبایی خانه شما را دوچندان می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…