شهر صورتی هندوستان

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جیپو ، پایتخت راجستان ، در سال ۱۷۲۷ میلادی توسط ساوای جیشینگ دوم تأسیس شد و به عنوان شهر صورتی، شهری وسیع با باغ‌های بزرگ از جاذبه‌های معروف هند به حساب می‌آید.
شهر صورتی هندوستان

جیپور‌، که به شهر صورتی هندوستان مشهور است در سال ۱۸۷۶، با رنگ صورتی مایل به قهوه‌ای، سنتی که رنگ میهمان‌نوازی بود، برای استقبال از ادوارد، پرنس ولز رنگ‌آمیزی شد. برای آشنایی بیشتر با شهر صورتی هندوستان مطلب ما را در مجله دلتا دنبال کنید.

معرفی شهر صورتی

شهر زیبای جیپور، مستعمره‌‌ای از حاکمان بود که سه قلعه، تپه و سری کاخ‌‌های این شهر از جاذبه‌های بسیار مهم هندوستان هستند. بازارهای جیپور به دلیل رنگ سنگی که به طور انحصاری در دیوارهای شهر به کار رفته است معروف هستند. در این بازار کفش‌های چرمی، سفال‌های آبی، روسری‌های رنگارنگ و سایر کالاهای عجیب و غریب را می‌فروشند. پایتخت راجستان، جیپور در تاریخ و فرهنگ زبانزد است.
این شهر، گذشته از قلعه‌ها و کاخ‌های باشکوه صورتی و سرخ رنگ، جایی است که روزگاری مهاراجاها زندگی می‌کرده.
جیپور به دلیل داشتن جذابیت‌های فرهنگی و تپه‌های دیدنی و قلعه‌های خیره‌کننده، به جاذبه‌ای مهم در صنعت گردشگری هند تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری شهر صورتی می‌توانید مطلب قصری شگفت‌انگیز که روی آب شناور است را مطالعه کنید.

جیپور شهر صورتی

تاریخچه معماری جیپور

جیپور، شهر صورتی هند در سال ۱۷۲۷ توسط Maharaja Jai Singh II ، Kachhwaha Rajput جای سینگ ۲، که از سال ۱۷۴۴-۱۶۹۹ حکومت می‌کرد، تأسیس شد. جالب است بدانید که جیپور اولین شهر برنامه‌ریزی شده هند است.
پادشاه هنگام طراحی این شهر علاقه زیادی به خرج‌کردن داشت و قبل از ساختن جیپور مطالعات زیادی انجام داد. او از علایق علمی و فرهنگی خود برای ایجاد شهری درخشان استفاده کرد.

جی سینگ از محققی بنگالی بنام وییدادار باهاچاریا، که یک ” شاسپاتی ” یعنی معمار کاهن هندو بود، درخواست کرد تا در طراحی معماری شهر به او کمک کند. ویدیادار به ادبیات باستانی هند در زمینه نجوم، کتاب‌های بطلمیوس و اقلیدس اشاره کرد و در مورد این طرح با پادشاه بحث کرد. با برنامه‌ای استراتژیک، ساخت‌وساز شهر در سال۱۷۲۷ آغاز شد و ۴ سال طول کشید تا کاخ‌ها ، جاده‌ها و میدان‌های اصلی تکمیل شوند.

جیپور طبق اصول معماری هند ساخته شده است و به شکل یک ماندالای نه قسمتی، معروف به پیتاپادا Pithapada است.
همچنین جالب است که بدانید با توجه به زمان ساخت این شهر، معماری آن بسیار پیشرفته، علمی و بهترین نمونه خود در شبه‌قاره هند بوده است.
در سال ۱۸۵۳، هنگامی که شاهزاده ولز از جیپور بازدید کرد، برای استقبال از او، تمام شهر به رنگ صورتی (رنگ مهمان‌نوازی در سنت هند) نقاشی شد. این رنگ‌آمیزی جذابیتی رویایی به شهر جیپور بخشیده‌ است و می‌تواند تجربه گردشگری لذت‌بخشی را برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر به ارمغان بیاورد.

شهر صورتی

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری از این دست علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم مطلب در این شهر همه خانه‌ها زرد هستند را نیز مطالعه کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

    خیلی زیبا ودیدنیه.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    خوب است

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…