اوضاع آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در بازار شب عید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونق بازار مسکن در بخش معاملات چند هفته ای است که از سوی فعالان بازار تائید می‌شود و در این بین بازار خرید آپارتمان های 70 تا 90 متری از سوی خانه دومی ها داغ تر شده است.
آپارتمان های 70 تا 90 متری

تجربه نشان می دهد، دو ماه پایانی سال زمان حضور مشتریان خاص در بازار مسکن است. مشتریانی که بر اساس یک باور شخصی اعتقاد به تغییر منزل در سال جدید دارند. این رفتار باعث می‌شود که مالکان این قبیل واحدها به افزایش متراژ خانه حتی در مقیاس‌های دو تا ۵ متر نیز قناعت کنند. از این رو است که در دو ماهه پایانی سال بازار خرید آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری داغ می‌شود.

به گزارش مجله دلتا ، هر چند آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری جزو آپارتمان‌هایی هستند که همواره مورد علاقه و توجه گروهی قابل توجه از متقاضیان خرید وفروش واحدهای مسکونی به خصوص در شهر تهران وشهرهای بزرگ هستند اما بازار معاملات این گروه از واحدها معمولا در روزهای پایانی سال از پرمتقاضی ترین بخش‌های بازار مسکن محسوب می‌شود.

خانه دومی ها در پی آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری

آپارتمان‌های متراژ متوسط که همواره سهم قابل توجهی از معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهند و در رده پرطرفدارهای بازار مسکن قرار دارند معمولا به آپارتمان‌هایی با زیر بنای ۷۰ تا ۹۰ مترمربع اطلاق می‌شوند؛ تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که در شرایط کنونی، عمده متقاضیان حاضر در بازار ملک برای خرید آپارتمان، متقاضی خرید این دسته از آپارتمان‌ها هستند و عمده آنها قصد تبدیل واحد کوچک‌ خود به آپارتمانی با متراژ متوسط دارند.

خرید آپارتمان های 70 تا 90 متری

این در حالی است که همواره اکثر قریب به اتفاق خریداران این نوع آپارتمان‌ها متقاضیان مصرفی هستند که به ویژه در شهر تهران «خانه دومی» محسوب می‌شوند و به طور عمده به قصد تبدیل به احسن واحدهای خود، آپارتمان های متراژ‌ متوسط را برای جست و جو و خرید ملک انتخاب می‌کنند.

هم‌اکنون براساس اطلاعات موجود و تحقیقات میدانی، میانگین قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های متوسط متراژ  در مناطق مصرفی شهر تهران، برای واحدهای غیرنوساز از قیمت واقعی موجود تبعیت می‌کند. اما در بازار این گروه از آپارتمان‌ها مانند سایر گروه‌های متراژی واحدهای مسکونی در تهران، میانگین قیمت هر مترمربع واحد نوساز بالاتر از عرف بازار تعیین می‌شود.کارشناسان و فعالان بازار به سازندگان توصیه می‌کنند در شرایط رکودی برای فروش رفتن واحدهایشان بهتر است با قیمت‌های عرف و روز بازار مسکن هماهنگ شوند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…