روش‌های شستشوی پرده برای آغاز خانه تکانی

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمستان کم‌کم بار خود را می‌بندد و جای خود را به بهار می‌دهد. زمان، زمان خانه تکانی است، آیا شما هم خانه تکانی عید را شروع کرده‌اید؟
نکات طلایی شستن پرده در منزل

پرده یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی است که زیبایی خاصی به فضای منزل می‌بخشد و فضای داخل خانه را دلنشین‌تر می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات طلایی شستن پرده در منزل می‌پردازیم.

علامت‌گذاری گیره پرده‌ها قبل از شستن پرده

هنگامی که پرده‌های خانه خود را برای خانه تکانی بهاره بیرون می‌آورید، پیش از خارج کردن گیره‌ها از آن‌ها، ابتدا محل‌های قرارگیری گیره‌ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستن پرده می‌توانید به راحتی گیره‌ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده شما به هم نریزد.

استفاده از جارو برقی یا بخارشوی قبل از شستن پرده

یکی از نکات طلایی شستن پرده در منزل این است که پیش از شستن پرده برای گردگیری پرده‌ها و زدودن گرد و خاک از جاروبرقی‌ها استفاده کنید، در هر یک از جارو برقی‌های خانگی، سری مخصوصی برای این منظور قرار داده شده است. با نصب آن بر روی میله جاروبرقی هر چند وقت یکبار پرده‌های خانه خود را گردگیری کنید.
نکات طلایی شستن پرده در منزل

روش شستن پرده های حریر

شما می‌توانید پرده‌های بدون آستر را در خانه بشویید اما پیشنهاد می‌شود شستشن پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید. پس از شستن پرده، آن‌ها را به‌صورت نم‌دار آویزان کنید. به این‌صورت چروک‌های موجود در پارچه هم زمان با خشک شدن آن صاف می‌شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود. برخی همیشه گله می‌کنند که پرده‌های حریر آن‌ها پس از شستن با ماشین لباسشویی همیشه چروک می‌شود یک راه‌حل اساسی و ساده برای این منظور استفاده از پودر صابون به جای پودر لباسشویی است. مدل‌های زیبای پرده را در مطلب این پرده‌ها خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند ببینید.

نکات طلایی شستن پرده در منزل

طرز شستن پرده های توری

  • برای شستن پرده توری آن را چند بار با آب سرد بشویید تا مقدار زیادی از خاک و دوده آن خارج شود.
  • برای اینکه گرد و غبار در هنگام شستشوی پرده‌های توری کاملا از آن خارج شوند در آب شستشوی پرده‌ها مقدار کمی نمک اضافه کنید.
  • پرده را با پودر لباسشویی شسته و آبکشی کنید.
  • برای شستشن پرده‌های توری از سفید کننده‌ها استفاده نکنید، چرا که باعث کدر شدن آن‌ها خواهد شد. بهترین راه اضافه کردن جوش شیرین به اندازه پودر مصرفی است.

روش شستشوی پرده با پارچه های نخی

اگر پارچه نخی جدیدی برای پرده‌های خانه خود تهیه کرده‌اید و احتمال آب رفتن آن‌ها وجود دارد، ابتدا پارچه را در محلول آب و نمک به میزان ۱ قاشق سر صاف نمک طعام در هر لیتر آب و به مدت ۲۴ الی۴۸ ساعت به‌صورت مچاله قرار دهید. پس از طی این مدت زمان، پارچه را آبکشی کرده و اتو بزنید. سپس شروع به دوختن پرده کنید. این کار برای پارچه‌هایی که احتمال رنگ دادن آن‌ها وجود دارد نیز سبب تثبیت رنگ‌های موجود می‌شود.

روش شستشوی پرده با پارچه های نخی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بی‌‌نظیر پاکسازی منزل از انرژی منفی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…