اسکلت ۵۰۰ ساله‌ای که چکمه‌های چرمی می‌پوشید!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چندی پیش جسد مردی ۵۰۰ ساله در لندن کشف شده که توجه باستان‌شناسان دنیا را به خود جلب کرده است. اسکلت این مرد به طور تصادفی و در جریان ساخت و سازها در لندن کشف شده و در وضعیت جالب و عجیبی به سر می‌برد.
مرد چکمه پوش

این مرد رو به صورت دراز کشیده و آرنجش را به طرز غم‌انگیزی روی سرش قرار داده است. اما چیزی که توجه همه را به خود جلب کرده است یک جفت چکمه چرمی است که هنوز هم در پاهای این اسکلت وجود دارد و باعث شده تا به این اسکلت ۵۰۰ ساله، لقب «مرد چکمه پوش» را بدهند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

کشف اسکلت ۵۰۰ ساله

مدیر موزه باستان شناسی لندن در مورد کشف اسکلت مرد چکمه پوش می‌گوید: «ما تا به حال اسکلت‌های زیادی پیدا کرده‌ایم و این موضوع به خودی خود چیز عجیبی نیست اما چیزی که باعث عجیب شدن این اسکلت می‌شود وضعیت قرارگیری آن است. این مرد در حالی که چکمه‌های چرمی‌اش را به پا دارد رو به شکم روی گل و لای افتاده است. همین موضوع باعث مرموز شدن مرگ او شده است.»

تاریخ‌شناسان و کارشناسانی که در زمینه بررسی چرم تخصص دارند با آنالیز و آزمایش چکمه‌های چرمی این مرد به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها باور دارند که چکمه‌های این مرد متعلق به ۵۰۰ سال پیش است. جالب است بدانید که در آن زمان چرم بسیار لوکس بوده و هرکسی توان خرید و پوشیدن چکمه‌های چرمی را نداشته است. از طرفی باستان‌شناسان می‌گویند که چکمه‌های چرمی بهترین نوع کفش برای گذر از سواحل باتلاقی و گلی رودخانه تایمز بوده است.

مرد چکمه پوش

مرد چکمه پوش کیست؟

استخوان‌های این مرد ۵۰۰ ساله دارای شکستگی‌های متعددی بوده‌ که به مرور بهبود پیدا کرده‌اند. همچنین شواهدی از آرتروز پیشرفته که یک بیماری مفصلی دردناک است هم در استخوان‌های او مشاهده شده است. البته ماجرا به همین ختم نمی‌شود و دانشمندان با بررسی اسکلت مرد چکمه پوش اطلاعات دیگری هم به‌دست آورده‌اند. روی دندان‌های این مرد نگون بخت شیارهای عمیقی مشاهده می‌شود که گویی در طول سالیان متمادی به وجود آمده‌است و باعث به وجود آمدن نظریه‌های زیادی شده است. یکی از این فرضیه‌ها این است که مرد چکمه پوش برای سال‌های متمادی از دندان‌هایش برای نگه داشتن چیزی، مثلا طناب ماهیگیری، استفاده می‌کرده است. ماده‌ای شبیه به خزه در داخل چکمه‌های این مرد ۵۰۰ ساله پیدا شده است که برای آزمایش گیاه‌شناسی به آزمایشگاه فرستاده شد. کارشناسان احتمال می‌دهند که این خزه به عنوان نوعی عایق به کار می‌رفته است.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب درخت عجیبی که مومیایی می‌کند! را بخوانید.

کشف مرد چکمه پوش

پیشنهاد مطالعه: مطلب دانستنی‌های جالب و باورنکردنی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…