بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک یکی از چالش‌های زندگی آپارتمانی امروزی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم.
چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

گاهی اوقات سخت‌ترین تصمیمات برای دکوراسیون منزل، چیدمان وسیله‌هایی است که از قبل آن‌ها را داریم. چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر افراد درگیر آن هستند و سوالات زیادی در این‌باره می‌پرسند. با مجله دلتا همراه باشید.

کدام یک از مبلمان ضروری و مهم‌تر است؟

اگر شما در منزل خود یک مبل با طول زیاد دارید، می‌توانید آن را در وسط اتاق و رو به دیوار قرار دهید. در ادامه نیز جلوی مبل و چسبیده به دیوار، می‌توانید تلویزیون خود را بگذارید و یک یا دو مبل تک نفره را به‌صورت زاویه‌دار کنار آن قرار دهید تا همه افراد بتوانند آن را مشاهده کنند.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

چیدمان مبلمان ال در خانه کوچک

اما اگر شما مبل ال شکل دارید آ‌‌‌ن‌ را کنج دیوار قرار ندهید. بهتر است قطعات مبل کوچک‌تر را با کمی فاصله از دیوار و کنار هم بگذارید. بین آن‌ها نیز می‌توانید یک میز عسلی بگذارید که دسترسی به لیوان یا ظرف میوه برای مهمانان راحت‌تر باشد. در روبه‌روی آن‌ها نیز مبل بزرگ‌تر را طوری قرار دهید که یک ضلع آن روبه‌روی مبل‌های تک نفره و یک ضلع آن روبه‌روی تلویزیون باشد تا همه بتوانند آن را تماشا کنند. در فضای وسط نیز می‌توانید از میز قهوه خوری استفاده کنید. مدل‌های زیبا و جذاب مبلمان ال را در مطلب ۶ مبل ارزان که دکوراسیون منزل را لوکس می‌کند ببینید.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

انتخاب نقطه کانونی مناسب

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام عنصر در اتاق نشیمن شما باید عنصر کانونی باشد، آن را با قرار دادن صندلی و مبل‌های تکی در جلوی آن، برجسته‌تر کنید. بدین ترتیب وقتی کسی را دعوت می‌کنید روی آن بنشیند، ناخود آگاه برجسته‌تر به‌نظر می‌آید. نکات بیشتر در مورد دکور خانه کوچک را در مطلب با این ترفندها به جنگ کمبود جا بروید! بخوانید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب

تعادل را در چیدمان رعایت کنید

در چیدمان مبل در خانه به این نکته توجه داشته باشید که تعادل در فضا بسیار مهم است. بنابراین شما باید برای هر وسیله خود ابعادی متناسب انتخاب کنید. مثلا در فضاها و اتاق‌های کوچک نمی‌شود چند مبل بزرگ را قرار داد، ولی این امکان وجود دارد که برای صرفه‌جویی در فضا یک مبل بزرگ قرار دهید.

تعادل را در چیدمان رعایت کنید

چیدمان مبل در اتاق مربعی

اگر شما یک اتاق کوچک و مربع دارید بهترین کار این است که از سه قطعه مبل استفاده کنید. بزرگ‌ترین مبل را در جهتی از اتاق قرار داده و در دو طرف مبل بزرگ‌تر از میز عسلی استفاده کنید. در مقابل آن دو یا نهایتا سه مبل تکی نیز بگذارید و در فضای وسط هم یک میز باریک قرار دهید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب تنها یک قدم تا چیدمانی شیک فاصله دارید! سر بزنید.

چیدمان مبل در اتاق مربعی

چیدمان مبل در اتاق مستطیلی

اگر فضای شما مستطیلی و کوچک است، دو مبل بزرگ‌تر (دو یا سه نفره) را روبه‌روی هم قرار دهید. در سمت راست آن‌ها دو صندلی تک نفره گذاشته و در سمت چپ یک مبل یک نفره قرار دهید. می‌توانید در کنار هر مبل دونفره نیز یک میز کوچک عسلی قرار دهید و در مرکز مبل‌ها نیز از یک میز مستطیل و نسبتا باریک استفاده کنید، که فضای زیادی گرفته نشود.

چیدمان مبل در اتاق مستطیلی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با وسایل قدیمی منزل چه کنیم؟  را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۵۴ ق٫ظ

    👌👌👌👌👌

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…