بهترین گیاهان آپارتمانی برای هر بخش از فضای منزل

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود، عضو جدیدی اضافه کنید که رنگ و بویی از طبیعت داشته باشد، بدون شک به سراغ گیاهان آپارتمانی بروید.
مکان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی در منزل

خریدن گل و گیاه همیشه لذت‌بخش است اما در عین حال اطلاعات لازم به خودش را هم نیاز دارد. تنوع این گیاهان بسیار زیاد است و این موضوع انتخاب مناسب‌ترین گیاه را برای شما سخت می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مکان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی در منزل می‌پردازیم.

گیاهان مناسب برای پذیرایی و نشیمن

اتاق پذیرایی و نشیمن یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا بر روی زمین، آن را شاداب‌تر کنید. همچنین می‌توانید این گیاهان را در گوشه دیوار یا فضای خالی پذیرایی بر روی زمین قرار دهید و روحی تازه به فضای منزل ببخشید.

فیلودندرون‌ها می‌توانند برای این منظور انتخاب مناسبی باشند. اگر می‌خواهید گیاهی را برای روی قفسه‌ها انتخاب کنید، گیاهانی مثل هدرا انگلیسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون علاوه بر ظاهر زیبا، نگهداری آسانی هم دارند و برای رسیدگی به آن‌ها به دردسر نمی‌افتید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید سر بزنید.

مکان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گیاهان مناسب برای اتاق غذا خوری

یکی از مکان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی در منزل اتاق غذاخوری است. استفاده از گیاهان در این فضا بسیار جذاب و دلنشین است. حضور یک برگ انجیری (فیلودندرون) در نزدیکی میز ناهارخوری انتخابی مناسب است. اگر می‌خواهید گلدانی را بر روی بوفه یا میز خود قرار دهید، می‌توانید از پوتوس مرمری و طلایی استفاده کنید. حتی می‌توانید از پیچک‌ها هم استفاده کنید. به خاطر آویز شدن برگ‌های آن‌ها بسیار زیبا می‌شوند.

مکان های مناسب برای گیاهان آپارتمانی در منزل

گیاهان مناسب برای اتاق خواب

هیچ چیزی بدتر از بی‌خوابی نیست! یک راه خوب برای افزایش کیفیت خواب این است که در اتاق، از گیاهانی استفاده کنید که اگر چه خیلی زیبا نیستند اما باعث بهبود کیفیت هوا می‌شوند. این گیاهان با تصفیه هوا، باعث افزایش آرامش شما به هنگام استراحت شده و خواب راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کنند. برای آشنایی با گیاهان مخصوص اتاق خواب به مطلب ۵ گیاه آپارتمانی بی‌نظیر برای اتاق خواب شما سر بزنید.

گل و گیاهان مناسب برای اتاق خواب

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

شنیده‌اید که آشپزخانه قلب خانه است؟ پس حتما از قرار دادن گیاهان در آن غافل نشوید. گیاهانی که به آبیاری زیاد و منظم نیاز دارند، انتخاب‌های خوبی برای آشپزخانه هستند. می‌توانید گیاهان بلند مثل فیکوس لیراتا را بر روی زمین قرار دهید و فضای خالی را با برگ‌های زیبای آن پر کنید تا چشم هر بیننده‌‌ای را به خود خیره کند. برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی مخصوص آشپزخانه به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی مخصوص آشپزخانه شما سر بزنید.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان مناسب برای اتاق کار و مطالعه

در این اتاق باید تمرکز بالایی داشته باشیم و چیزی حواسمان را پرت نکند. پس به دنبال گیاهی هستیم که ظاهر خیلی شلوغی نداشته باشد، نگهداری آسان و همینطور رشد آرامی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که وجود گیاهان در محل کار سبب افزایش خلاقیت و کاهش خستگی می‌شود.

گیاهان مناسب برای اتاق کار و مطالعه

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل‌های تختخواب برای اتاق خواب شما را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…