از معجزه آب برنج برای پوست خود غافل نشوید!

۱۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به هر سبک زیبایی که علاقه داشته باشید، داشتن پوستی سالم، یک‌دست و شفاف یک اصل اولیه در زیبایی افراد محسوب می‌شود. اهمیت سلامتی و جوانی پوست هر روز افزایش می‌یابد.
خواص آب برنج

امروزه بسیاری از افراد هزینه‌های سنگینی را به متخصصین پوست و زیبایی پرداخت می‌کنند تا فقط به جوانی و زیبایی بیشتری برسند. اما شما می‌توانید با کمک ترکیبات گیاهی بسیار ساده، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص آب برنج برای پوست آشنا خواهیم کرد.

خواص آب برنج برای پوست صورت چیست؟

تاثیرات آب برنج برای پوست صورت به قدری است که پس از مدت زمان کوتاهی استفاده از آن متعجب خواهید شد. دلیل تمامی این خواص، وجود ترکیبات موثر فراوانی است که در برنج وجود دارد. برنج سرشار از اسید فولیک است. این ماده می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد بر روی پوست را خنثی کند. همان‌طور که می‌دانید، رادیکال‌های آزاد یکی از اصلی‌ترین دلایل پیری پوست هستند.

یکی دیگر از عواملی که منجر به پیری پوست می‌شود، کاهش تولید کلاژن در بافت سلولی پوست است. آب برنج می‌تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد و در نتیجه منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش چین و چروک و سفت کردن پوست شود.

علاوه‌بر این‌ها از دیگر خواص آب برنج برای پوست صورت، لایه‌برداری آن است. همانطور که می‌دانید، لایه‌برداری پوست سبب می‌شود تا سلول‌های مرده و کدر پوست ریخته و سلول‌های جوان جایگزین شوند. بنابراین پوست روشن‌تر و شاداب‌تر می‌شود. لایه‌برداری در کاهش چربی اضافه سطح پوست هم تاثیرگذار است. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ساده‌ترین راهکارهای رسیدگی به ناخن‌های آسیب‌دیده را بخوانید.

خواص آب برنج

جوانسازی

روند پیری یک روند طبیعی است، اما به کمک چند عملکرد ساده می‌توان سرعت آن را کاهش داد. بهبود جریان خون در پوست و در نتیجه تغذیه رسانی کامل به بافت سلولی، بستن منافذ باز پوست و بخشیدن ظاهری یک دست و صاف به پوست از خواص آب برنج است. همچنین این ماده ضدالتهاب برای پوست‌های حساس است و باعث کاهش اثرات ناشی از آن مانند خارش و سوزش، آبرسانی و کاهش خشکی پوست صورت می‌شود.

آیا درمان جوش از خواص آب برنج است؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز جوش در صورت، تجمع چربی در لایه زیرین پوست و عدم امکان خروج آن است. این چربی اشباع در صورتی ایجاد می‌شود که پوست شما روغنی شود و منافذ تنفسی آن بسته باشند. علاوه‌بر این، قرارگیری طولانی مدت در معرض آلودگی هوا یا استفاده زیاد از لوازم آرایشی نامرغوب به دلیل مسدود کردن منافذ تنفسی منجر به بروز جوش صورت می‌شود. خواص آب برنج مانند لایه‌برداری، تنظیم PH، تنظیم چربی سطح پوست و افزایش گردش خون در بافت سلولی می‌تواند در درمان جوش صورت هم تاثیرگذار باشد.

خواص آب برنج

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب نابودی چین و چروک صورت، سریع و فوری را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۰:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

    چطوری از آب برنج برای چین وچروک صورت استفاده کنیم ننوشته بودید لطفا توضیح بدید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ب٫ظ

      از همراهی شما سپاسگزارم
      می‌توانید صورت خود را با آّب برنج شست‌وشو دهید.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۳ ق٫ظ

    • ناشناس

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…