چگونه مبلمان منزل را تمیز کنیم؟

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ای سوالی است که نه تنها خانم‌های خانه‌دار هنگام خانه تکانی عید نوروز، بلکه تعداد زیادی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. همراه ما باشید.
نکات تمیز کردن مبلمان در منزل

در این مطلب از مجله دلتا ما می‌خواهیم به نکات تمیز کردن مبلمان در منزل بپردازیم تا افراد پاسخ خود در رابطه با تمیز کردن مبلمان را یافته و دیگر به دنبال این سوال نروند.

مرحله اول

از نکات تمیز کردن مبلمان در منزل این است که ابتدا باید تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه را تهیه کنید که پس از شامپو زدن و شستشوی مبل از آن استفاده کنید. چرا که با این کار باعث حفظ رنگ و دوام پارچه مبلمان خود خواهید شد.

نکات تمیز کردن مبلمان در منزل

مرحله دوم

بعد از این مرحله نوبت به پیش نظافت می‌رسد. با محلول آب و سرکه رقیق شده لکه‌ها را اسپری کنید و خیلی ملایم با دستمال پاک کنید. برای رنگ‌های تیره فقط از محلول آب استفاده کنید. به این صورت لکه‌ها خیس خورده و راحت‌تر تمیز خواهند شد.

مرحله سوم

اکنون نوبت تهیه محلول پایه آب برای شستشوی مبل است. یک ظرف نسبتا بزرگ بردارید. درون آن را با ۳ لیتر آب پر کنید، سپس ۳ پیمانه از شامپوی غیر شیمیایی با پایه آب را درون آب حل کنید. بعد با پارچه‌ای آغشته به محلول تمیز کننده را برای تست به گوشه‌ای از مبل بکشید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه باقی بماند. حالا حوله کاغذی را برداشته و در محل موردنظر قرار دهید. اگر حوله رنگ پارچه را به خودش جذب نکرد یعنی میزان محلول آماده شده مناسب بوده و می‌توانید تمام قسمت‌های مبل را شستشو دهید. در غیر این صورت باید محلول را رقیق‌تر کرده و دوباره امتحان کنید.

نکات تمیز کردن مبلمان در منزل

مرحله چهارم

حال نوبت به بخارشو کردن مبل می‌رسد تا کثیفی‌ها و آلاینده‌های روغنی از بین بروند. دستگاه بخارشو را در حالت ضعیف قرار دهید تا به پارچه آسیب نزند. اگر دستگاه بخار شو ندارید، می‌توانید مبل را با حوله لطیفی به همراه آب ولرم تمیز کنید.

مرحله پنجم

پس از بخارشو کردن، نوبت به شامپو زدن می‌رسد. برای این کار اسفنج نرمی را نیاز داریم. اسفنج را خیس کرده و شامپو را روی آن بریزید. سپس چند بار بفشارید تا اسفنج خوب کف کند. حالا با اسفنج مبل را نظافت کنید. مدل‌های زیبا و شیک چیدمان مبلمان را در مطلب یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!  ببینید.

مرحله ششم

پس از این که تمام مبل را با اسفنج و شامپو تمیز کردید نوبت پاک کردن کف‌ها از روی مبل می‌شود. اگر بخارشو دارید که کار مشخص است. مکنده آن را فعال کرده و کف‌ها را جمع کنید. در غیر این صورت با حوله‌ای نمناک خیلی سریع کف‌ها را از روی سطح مبل پاک کنید.
پس از پایان مراحل نیز مبل را در قسمتی که هوا تبادل ندارد قرار دهید تا خشک شود. به هیچ وجه مبل شامپو زده شده را در فضای آزاد قرار ندهید. چرا که هم گرد و غبار را خیلی سریع به خود جذب می‌کند و هم باعث ایجاد لک در جای جای مبل می‌شود.

نگهداری از مبلمان منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنها با یک وسیله به آشپزخانه خود نظم دهید! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  8. ندا

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود .

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…