میان وعده‌های خوشمزه و کم کالری را بشناسید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میان وعده‌ها با توجه به نوع انتخاب ما می‌تواند خوب و یا بد باشد. می‌توانیم با انتخاب یک میان‌ وعده مناسب و سالم از گرسنه ماندن فرار کرده و بدون نگرانی از افزایش وزن، از خوردن لذت ببریم!
میان وعده‌ های سالم و مقوی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که وقتی وارد خانه‌تان می‌شوید، دوست دارید فورا خودتان را با یک خوردنی مشغول کنید. بین فیلم تماشا کردن یا کارهای روزانه هله‌هوله بخورید. با مجله دلتا همراه باشید تا میان وعده‌ های سالم و مقوی را بشناسید.

میان وعده‌ های سالم و کم کالری 

یکی از اصول تغذیه صحیح، مصرف میان‌ وعده‌ های مناسب در فواصل بین وعده‌های اصلی غذا است. در این مطلب ایده‌های جدیدی را برای انتخاب میان وعده‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

سالاد میوه، میان وعده‌ های سالم

 یک‌لقمه کوچک نان و پنیر

این میان وعده یکی از سالم‌ترین انتخاب‌های شما است. می‌توانید کمی پنیر کم‌چرب را بر روی تکه کوچکی نان (ترجیحا نان سبوس‌دار) بمالید، نان را بپیچید و به مدت ۲۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید. با این کار پنیر کمی ذوب‌شده و طعم دلپذیری پیدا می‌کند. اگر دوست داشتید آن را سرد میل کنید می‌توانید از چند برش خیار یا مقداری سبزی‌خوردن نیز استفاده کنید.

میان‌وعده کم کالری و سالم

چهارده عدد بادام

زمانی که در مدرسه، دانشگاه، محل کار و یا حتی در اتومبیل هستید، هیچ میان‌ وعده‌ای به‌راحتی مغزها نیست. به‌عنوان میان‌ وعده ۱۴ عدد بادام بخورید. بادام به دلیل دارا بودن فیبر و پروتئین گرسنگی شما را رفع می‌کند.

شش فنجان پاپ‌کورن

اگر دلتان یک میان‌ وعده بزرگ ولی کم‌کالری می‌خواهد، پاپ‌کورن (ذرت بوداده) را امتحان کنید. این میان‌وعده سالم دارای فیبر بالایی بوده و به شما احساس سیری می‌دهد.

یک فنجان ماست و میوه

یک فنجان ماست کم‌چرب را با چند برش میوه به‌خوبی مخلوط کنید تا یکنواخت شود. فیبر و پروتئین موجود در این میان‌ وعده به شما احساس سیری می‌دهد.

یک فنجان ماست و میوه، میان وعده رژیمی

سه عدد کراکر و پنیر

برای تهیه این میان‌وعده، ۳ عدد کراکر (بیسکوییت غیر شیرین) را با لایه نازکی از پنیر کم‌چرب بپوشانید. با مصرف کراکر و پنیر به‌عنوان میان‌وعده مقداری پروتئین و کلسیم نیز دریافت می‌کنید.

نصف سیب‌زمینی و ۱ قاشق غذاخوری سبزیجات

یکی از میان وعده‌ های سالم و مقوی سیب‌زمینی است. نصف یک عدد سیب‌زمینی متوسط را با پوست آب‌پز کنید. یک قاشق غذاخوری از سبزیجات خرد شده دلخواه مثل ترکیب گوجه‌فرنگی، خیار و پیازچه (مشابه سالاد شیرازی) را در کنار آن قرار داده و میل کنید.

گندمک

این روزها بعضی از کارخانجات، گندمک را به شکل صنعتی تولید می‌کنند اما درست کردن آن راحت و بی‌دردسر است. کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک‌شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید. در آخر می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت بهتر است شیر را به‌جای شکر با عسل شیرین کنید تا خواص بیشتری به عصرانه‌شان افزوده شود.

گندمک میان وعده

شاهدانه برای کاهش فشارخون

خوردن شاهدانه تاثیر ضدافسردگی دارد و سیستم ایمنی بدنتان را هم افزایش می‌دهد. ضمن آن‌که این دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موی شما هم کمک می‌کند.

شاهدانه، میان وعده‌ های سالم و مقوی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب نشانه‌هایی که به شما می‌گویند قند یا شکر زیاد مصرف می‌کنید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…