این مدل فرش‌ها را کجای خانه پهن کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پهن كردن فرش‌ها قاعده و قانون دارد. خیلی وقت ها ما با یک اشتباه کوچک کل دکوراسیون خانه را خراب می‌کنیم.
مدل های شیک و مدرن فرش در دکور منزل

خانه اکثر ما ایرانی‌ها با فرش پوشیده شده است و همه ما به صورت ذاتی عاشق فرش هستیم به‌طوری که تار و پود فرش‌های ایرانی با نقش‌ها و رنگ‌های که دارند در جان مان ریشه دوانده است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های شیک و مدرن فرش در دکور منزل می‌پردازیم.

فرش‌های پرز بلند

فرش‌های شگی قالیچه‌هایی بسیار نرم با پرز‌های بلند است. این نوع فرش برای جاهای کم رفت‌و‌آمد مثل زیر میز، جلوی تلویزیون یا شومینه مناسب است و فرش‌های ریا، بهترین نمونه برای این نوع فرش به‌شمار می‌روند. این نوع فرش با پرزهای بلند خود بهترین نمونه شگی محسوب می‌شود که با گره بافته می‌شود.

مدل های شیک و مدرن فرش در دکور منزل

فرش خواب بریده و حلقه

در فرش بافت خاب بریده و حلقه پرزهای بلند و خاب حلقه کوتاه با هم ترکیب می‌شوند این سبک معمولا دو رنگ است تا ردپاهای خاکی را پنهان کند. می‌توانید از این فرش در ورودی منزل استفاده کنیم.

مدل های شیک و مدرن فرش در دکور منزل

فرش‌هایی با بافت تخت

به لطف نقوش ساده و ضخامت کم فرش‌های بافت تخت، هر سطحی را در خانه می‌توان با آن پوشاند. فرش‌های بافت تخت، سبک وزن هستند و سبکی همه‌پسند و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارند. به علاوه بیشتر آن‌ها دو رو هستند. این نوع فرش برای جاهای پر رفت و آمد مثل راهرو، آشپزخانه، ورودی و یا دفتر کار با صندلی‌های چرخ‌دار گزینه‌ای عالی هستند. مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون منزل را در مطلب هرگز از این رنگ‌ها در چیدمان نشیمن استفاده نکنید بخوانید.

فرش‌هایی با بافت تخت

فرش با خواب بریده

یکی از مدل های شیک و مدرن فرش در دکور منزل فرش با خواب بریده است. فرش‌های خواب بریده زیر پا بسیار نرم هستند. آن‌ها حس شکوه و جلال را القا می‌کنند. الیاف بریده شده برای تمیز کردن با جارو برقی راحت‌تر هستند چرا که کثیفی و خاک نمی‌تواند در فضاهای پنهان نفوذ کنند. فرش‌های خاب بریده ممکن است خیلی راحت باشند اما الیافی که در معرض رفت آمد هستند به مرور زمان بیشتر مستعد فرسایش و آسیب هستند. علاوه بر این با توجه به ارتفاع پرز (ضخامت فرش) خواب بریده شما، ممکن است جای پا و اجسام دیگر را نشان دهد.

فرش با خواب بریده

فرش‌های خواب حلقه

خواب حلقه مزایای متفاوتی دارد. اغلب مردم فرش‌های بافت حلقه را به خاطر دوامی که دارند، انتخاب می‌کنند. این فرش‌ها با حلقه‌های بسیار محکم خود، بسیار بادوام هستند. طرح حلقه باعث می‌شود الیاف کمتر از بین بروند یا جای اثاثیه سنگین را نشان دهند. مردم این نوع فرش را برای راهروها و جاهایی که ممکن است لیز بخورند، انتخاب می‌کنند. می‌کنیم که از این فرش‌ها در جاهایی مثل نشیمن و راه‌پله که رفت و آمد زیاد است استفاده کنید. فرش‌های حلقه‌ای با تراکم بالا سخت‌تر تمیز می‌شوند چون خاک و کثیفی به راحتی داخل حلقه‌ها گیر می‌کنند.

فرش‌های خواب حلقه

 

فرش گلدوزی شده

قالیچه‌های دست دوز گلدوزی شده برای جاهای پر رفت‌و‌آمد مثل ورودی‌ها مناسب نیست. این بافته‌ها بسیار ظریف هستند و خیلی زود پوسیده و پاره می‌شوند. پس از آن‌ها بیشتر به‌عنوان وسیله دکوری استفاده کنید.

فرش گلدوزی شده

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…