چند ترفند آشپزی سالم که نمی‌دانید

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما شما هم مانند بسیاری از مادرها و مادربزرگ‌ها به فوت‌های کوزه‌گری که همان ترفندهای آشپزی در آشپزخانه هستند باور دارید. این نکات آشپزی در هر دوره مدرن و به‌روز می‌شوند.
چند ترفند آشپزی سالم

در زمان آشپزی در خانه، قطعا غذایی که شما درست می‌کنید از غذای رستوران سالم‌تر است. آشپزی در خانه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش کالری است، حتی اگر یک وعده غذایی دلچسب مانند همبرگر یا ماکارونی درست کنید. با این حال، اگر به دنبال روش‌های بیشتری برای پخت و پز سالم و راحت هستید، چند ترفند آشپزی سالم وجود دارد که می‌توانید برای ماجراجویی‌های آشپزی در آینده در ذهن داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

گذاشتن سیر در مایکروویو

پوست‌کندن سیر یکی از ناراحت‌کننده‌ترین مراحل در هنگام تهیه یک دستور غذا با سیر است. یک راه سریع‌ برای بیرون کشیدن حبه‌های سیر از پوست، این است که آن‌ها را درون مایکروویو قرار دهید. حبه‌های سیر (با پوست روی آن) را در یک کاسه کوچک قرار دهید، به مدت ۷ ثانیه در مایکروویو بگذارید.‌ می‌بینید که درسته از پوسته‌های خود بیرون‌ می‌لغزند.

ترفند آشپزی

پوست‌ها را جدا نکنید

چرا وقتی پوست سبزیجات مقدار قابل توجهی از مواد مغذی را برای شما‌ تامین می‌کنند، سیب‌زمینی، هویج یا حتی سیب را پوست‌ می‌گیرید؟ تنها در حالتی که لازم باشد این مواد را پوست بگیرید. در غیر این صورت آن‌ها را با پوست مصرف کنید و از مزایای سلامتی این پوست‌های طبیعی سبزیجات بهره‌مند شوید.

اسفناج را تفت دهید

جوشیدن بیشترین تاثیر را روی مواد مغذی اسفناج‌ می‌گذارد. اگر‌ می‌خواهید از مواد مغذی موجود در اسفناج استفاده کنید، آن‌ها را سریع تفت دهید و تا گرم است از آن لذت ببرید.

کل شام خود را در یک ظرف تهیه کنید

سرخ‌کردن سریع در روغن کم از محبوب‌ترین‌ روش‌ها برای نگهداری غذاها هستند اما اگر مراقب نباشید، این روش پخت باعث‌ می‌شود روغن بیش از حد لازم به ظرف اضافه کنید. بهتر است کل شام ​​خود را در یک ظرف نچسب در فر کباب کنید. به‌علاوه، با استفاده از این روش‌ می‌توانید تمام پخت و پزهای خود را یک‌باره انجام دهید.

شام سالم

به ظرف رب آب اضافه کنید

گاهی اوقات وقتی رب را در قابلمه خود ریخته‌اید، مقداری از آن ته ظرف باقی‌ می‌ماند. یک راه آسان برای به‌دست‌آوردن بقیه مواد این است که یک مقدار آب اضافه کنید، در ظرف را ببندید و تکان دهید. سپس آن را دوباره در قابلمه بریزید. فقط کمی مایع به آن اضافه‌ می‌شود، اما قول‌ می‌دهیم حتی متوجه آن نخواهید شد.

چند ترفند آشپزی سالم را با هم خواندیم. امیدواریم که مفید بوده باشد. اگر به ترفندهای آشپزی علاقه دارید، نکات دم کردن چای که نمی‌دانید را بخوانید.

ترفند آشپزی سالم

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن دستورهای آشپزی بیشتر، طرز تهیه آش شولی یزدی را در مجله ببینید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…