معجزه دمنوش سیر و زنجبیل در سلامتی

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیر به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ضد باکتریایی، در مبارزه با باکتری‌های مضر غذایی به‌عنوان داروی معجزه‌آسا در نظر گرفته می‌شود.
خواص دمنوش سیر و زنجبیل

سیر آنتی‌بیوتیک طبیعی نامیده می‌شود و بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. سیر دارای یک عنصر به نام آلیسین است، که میکروب‌ها را از بین می‌برد. حتی میکروب‌هایی که توسط آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین نابود نمی‌شوند، با مصرف منظم سیر از بین می‌رود. دمنوش تهیه‌شده از سیر برای درمان بسیاری از انواع بیماری‌های عفونی و جدی مفید است. همراه مجله دلتا باشید تا مزایا و خواص دمنوش سیر و زنجبیل را به همراه طرز تهیه بررسی کنیم.

خواص ترکیب زنجبیل

طرز تهیه دمنوش سیر و زنجبیل

تهیه دمنوش سیر آسان است. درحالی‌که یک لیوان آب روی حرارت است و می‌جوشد چند قطعه زنجبیل و دو حبه سیر خردشده را به آن اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و بعد از ۱۵ دقیقه حرارت ملایم، گاز را خاموش‌کنید. پس از خنک شدن دمنوش، آن را صاف کنید. یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو تازه به آن اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از برگ‌های تازه نعناع در دمنوش خود استفاده کنید. به دلیل استفاده از آب‌لیمو، بوی سیر کاهش می‌یابد. این دمنوش بسیار مفید است و خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه چای

خواص چای دمنوش سیر و زنجبیل

در ادامه برخی از خواص شگفت انگیز دمنوش سیر و زنجبیل را آورده‌ایم.

جهت تناسب‌اندام مفید است

دمنوش سیر تناسب‌اندام و سلامت بدن را تضمین می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، چای عسل و لیمو سوخت‌وساز بدن را تسریع می‌بخشد و به‌تدریج باعث کاهش چربی اضافی بدن می‌شود. حال، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیر و زنجبیل این روند را تسریع می‌بخشند و بدن را در برابر بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف حفظ می‌کنند.

درمان کننده غلظت خون و فشارخون

سیر نیز برای افرادی که غلظت خون دارند، مفید است. سیر جریان خون مناسب در بدن را حفظ می‌کند. درواقع به‌عنوان یک رقیق‌کننده خون عمل می‌کند. علاوه بر رقیق کردن خون، فشارخون را نیز کنترل می‌کند.

کاهش فشار خون با سیر

سیر و زنجبیل، تسکین دهنده دندان‌درد

دمنوش سیر خیلی سریع به تسکین دندان‌درد کمک می‌کند. بدین منظور، هنگام تهیه دمنوش سیر، سه تا چهار جوانه گل میخک را به همراه سیر و زنجبیل به آب اضافه کنید. میخک و سیر هر دو حاوی خواص ضد درد دارند و به‌عنوان مسکن استفاده می‌شوند.

از انواع سرطان جلوگیری می‌کند

یکی از خواص سیر این است که، سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. با توجه به آنتی‌اکسیدان موجود در سیر، این دمنوش در جلوگیری از بیماری‌های جدی مثل سرطان موثر است. بسیاری از پزشکان و متخصصان، سیر را برای جلوگیری و درمان سرطان لوزالمعده، سرطان پستان، سرطان پروستات و غیره توصیه می‌کنند.

برای دیابت مفید است

دمنوش سیر از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند زیرا میزان کلسترول بدن را کاهش می‌یابد. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌هایی که در سیر و زنجبیل وجود دارند، در ساختن انسولین کمک می‌کنند. علت اصلی دیابت، کاهش میزان انسولین خون است. بنابراین، استفاده منظم از این دمنوش، دیابت را کنترل می‌کند.

خواص دمنوش سیر و زنجبیل برای دیابت

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب هشدار، این افراد هرگز زنجبیل نخورند! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    بسیار جالب

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…