کدام روغن‌ها برای سلامتی مفیدتر هستند؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بنا به اعلام انجمن قلب آمریکا، شما نیاز به برخی چربی‌ها در رژیم غذایی روزانه خود دارید چون مصرف آن‌ها منجر به افزایش انرژی، حمایت از رشد سلولی، محافظت از اندام شما، جذب مواد مغذی و غیره می‌شود.
روغن های مفید برای سلامتی

روغن‌ها می‌توانند منبع خوبی از چربی‌های سالم باشند. در حالی که مصرف برخی چربی‌ها باعث افزایش سلامت می‌شود، مصرف انواع دیگر خطر ابتلا به کلسترول بد و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. امروز در مجله دلتا به بررسی روغن های مفید برای سلامتی می‌پردازیم.

روغن های مفید برای سلامتی کدام هستند؟

در ادامه به بررسی انواع روغن‌ها می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک سالم‌تر هستند.

روغن مفید آووکادو

این روغن سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و می‌تواند کلسترول را در محدوده سالم نگه دارد. روغن آووکادو جذب برخی مواد مغذی را افزایش می‌دهد. از بهترین روغن‌ها برای پخت‌وپز روغن آووکادو است و حتی برای سرخ کردن مواد غذایی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

روغن های مفید برای سلامتی ، روغن آووکادو

روغن مفید و خوشمزه کنجد

از این نوع روغن نیز می‌توان برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد. در کشورهای آسیایی بیشتر از روغن کنجد در پخت‌وپز و سرخ کردن غذاها بهره می‌برند.

روغن کنجد

روغن‌زیتون، یکی از روغن های مفید برای سلامتی

یک عنصر اساسی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و برای پخت انواع غذاها مورداستفاده قرار می‌گیرد. روغن‌زیتون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا‌۳ برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌قلبی، کاهش التهاب، و کاهش کلسترول بد است.

روغن‌زیتون

روغن کانولا مفید برای سلامتی

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد مصرف روغن کانولا در پخت‌وپز مواد غذایی حتی ایمن‌تر از روغن‌زیتون است. به‌خصوص در مورد غذاهایی که نیاز به درجه حرارت بالا برای پخته شدن دارند. مصرف این نوع روغن نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

روغن کانولا

روغن کتان

این روغن منبع خوبی از اسید آلفالینولئیک، یکی از سه اسید چرب امگا‌۳ است. شما نیاز به مصرف امگا‌۳ از طریق رژیم غذایی دارید زیرا بدن شما نمی‌تواند آن را به‌تنهایی تولید کند. اسیدهای چرب امگا‌۳ همان‌طور که گفته شد، باعث کاهش التهاب می‌شوند و خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهند. روغن‌ کتان همچنین می‌تواند باعث کاهش علائم آرتریت شود. توجه کنید که روغن کتان نباید در معرض حرارت قرار گیرد و بهتر است از آن برای تهیه غذاهای سرد مانند سالادها استفاده کنید.

روغن کتان

روغن هسته انگور

یکی از روغن های مفید برای سلامتی روغن هسته انگور است. این نوع روغن چربی اشباع‌شده کمی دارد و یک انتخاب سالم برای پخت‌وپز غذاها محسوب می‌شود.

روغن های مفید برای سلامتی ، روغن هسته انگور

روغن نارگیل

از آن دسته روغن‌ها است که باید با احتیاط مورداستفاده قرار گیرد. روغن نارگیل حاوی چربی‌های اشباع است، البته نه به خطرناکی چربی اشباعی که در گوشت قرمز وجود دارد و منجر به انسداد شریان‌ها می‌شود. با این حال توصیه‌ها بر این است که کسانی که دچار کلسترول بالا هستند، از مصرف این روغن اجتناب کنند.

روغن های مفید برای سلامتی، نارگیل

روغن پالم

این نوع روغن نیز حاوی چربی اشباع است و به گفته کارشناسان انجمن دیابت آمریکا، کسانی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند و یا دیابت دارند، باید از مصرف آن خودداری کنند.

روغن پالم روغن های مضر برای سلامتی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب جرم دندان را در خانه از بین ببرید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…