برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی چه باید کرد؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در برخی شرایط کاربران بعد از اتصال شارژر به گوشی متوجه می‌شوند که دستگاه در حال شارژ نیست. به بیان دیگر گوشی آن‌ها با اتصال به شارژر شارژ نمی‌شود. دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است باعث به وجود آمدن این مسئله شده باشند.
دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل

اگر بعد از اتصال گوشی خود به شارژر متوجه شدید که دستگاه شارژ نمی‌شود نگران نباشید. روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دلیل بروز این مشکل را شناسایی و برطرف کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازیم.

مشکل شارژ نشدن گوشی

یکی از مشکلات مهمی که امکان دارد برای گوشی‌های هوشمند رخ دهد را می‌توان شارژ نشدن دستگاه دانست. در صورتی‌که اصول شارژ گوشی موبایل را رعایت کرده‌اید، اما موفق به برقراری اتصال نشده‌اید، نگران نباشید و روش‌های ذکرشده را دنبال کنید.

 گوشی را خاموش و روشن کنید

در صورتی که گوشی خود را به شارژر متصل کردید، اما متوجه شدید که شارژ نمی‌شود، بهتر است دستگاه را به عنوان نخستین راه‌حل، خاموش و روشن کنید. راه‌اندازی مجدد گوشی موبایل می‌تواند تمام سرویس‌های پس زمینه را از بین ببرد و مشکل شارژ را حل کند. در صورتی که گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کردید و مشکل عدم شارژ دستگاه حل شد، دیگر نباید نگران باشید. شما می‌توانید برای راه‌اندازی مجدد دستگاه، کلید پاور را نگه داشته و در میان گزینه‌های نمایش داده‌شده، ReStart را انتخاب کنید.

گوشی را در حالت ایمن (Safe Mode) قرار دهید

در صورتی که با خاموش و روشن کردن گوشی هوشمند، مشکل عدم اتصال به شارژر حل نشود، لازم است گوشی را در حالت ایمن قرار دهید. یکی از ویژگی‌های مهم این حالت را می‌توان اجرا نشدن برنامه‌‌های نصب شده روی گوشی موبایل عنوان کرد. در صورتی که شارژ مجدد پس از قرار دادن دستگاه در حالت ایمن انجام شود، قطعا مشکل از یک برنامه نصب شده است. شما باید برنامه‌هایی را که به تازگی دانلود و نصب کرده‌اید را مورد بررسی قرار داده و موارد مشکوک را حذف کنید.

برای فعال سازی حالت ایمن، کافی است کلید پاور را فشار داده و نگه دارید. در ادامه باید گزینه خاموش کردن (Turn Off) را لمس کرده و در همان حالت نگه دارید. پس از پذیرش، گوشی شما مجددا در حالت ایمن شروع به کار خواهد کرد.

Charger 2 برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی چه باید کرد؟

 آیا با مشکل نرم افزاری مواجه هستید؟

یکی دیگر از دلایل عدم شارژ گوشی موبایل، حتی پس از بررسی مراحل ذکر شده را می‌توان خطای نرم افزاری عنوان کرد.

نصب برنامه Ampere می‌تواند اطلاعات خوبی پیرامون مشکلات نرم افزاری را در اختیارتان قرار دهد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد میزان جریان شارژ یا شرایط دریافت شارژ گوشی موبایل را به خوبی مشاهده کنید. در حقیقت برنامه Ampere می‌تواند شما را از سلامت باتری و وضعیت آن، آگاه کند. برنامه را نصب کرده و پس از متصل کردن دستگاه به برق از آن خارج شوید تا بتوانید پیغام شارژ را مشاهده کنید. در صورتی که گوشی شما در حال شارژ باشد، اما نماد آن نمایش داده نشود با یک خطای نرم افزاری مواجه هستید؛ شما می‌توانید منتظر فایل به روز رسانی گوشی موبایل باشید تا پس از انتشار، آن را دانلود و نصب کنید.

 آیا گوشی شما درون آب افتاده است؟

وقتی گوشی خیس است آن را شارژ نکنید. در زمان خیس بودن گوشی از شارژ کردن آن خودداری کنید.
یکی دیگر از موارد مهمی که در صورت شارژ نشدن دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد، وجود آب درون سوکت شارژ است. در صورتی که گوشی شما به تازگی درون آب افتاده یا پس از بررسی سوکت شارژ با قطر‌ه‌های آب مواجه شدید، لازم است دستگاه را به خوبی پاکسازی کنید. در حقیقت باید اطمینان حاصل کنید که درون گوشی هوشمند شما خشک شده باشد. شما می‌توانید با استفاده از یک سشوار، سوکت شارژ را خشک کنید. همچنین با قرار دادن دستگاه درون ظرف برنج به مدت ۲۴ ساعت هم می‌توانید شرایط را برای شارژ مجدد، فراهم کنید.

مراجعه به مراکز خدماتی

در صورتی که تمام روش‌های ذکرشده را به منظور عیب‌یابی مورد بررسی قرار دادید، اما نتیجه مساعد حاصل نشد، بهتر است دستگاه را به مراکز خدماتی مجاز تحویل دهید.

Charger 1 برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی چه باید کرد؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب تکنولوژی‌های ترسناکی که جهان را دگرگون می‌کند!  را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۲ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…