ییلاق‌های اطراف تهران، گنجینه‌های پنهان

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهرانی‌هایی که با این همه مشغله شهری، مشکل برنامه‌ریزی مسافرت دارند، بهترین انتخاب، سفر به ییلاق های اطراف تهران است.
ییلاق های اطراف تهران

هدف این مطلب ارائه راه حلی ساده، راحت و ارزان است تا تهرانی‌ها هم بتوانند به راحتی سفر کنند. از نظر ما بهترین انتخاب برای شما، سفر به ییلاق های اطراف تهران است. ما در این مطلب از مجله دلتا این گنجینه‌های پنهانی و فراموش‌شده را مجددا به شما معرفی می‌کنیم.

ییلاق های اطراف تهران، گنجینه‌های پنهانی که فراموش کرده بودید

برای کسانی‌که در تهران زندگی می‌کنند و حسابی سرگرم کار و درس و زندگی‌ هستند، سفرکردن خیلی آسان نیست. شهروندان تهرانی همیشه چشم به راه تعطیلاتی هستند که بتوانند با مسافراتی جانانه، روح و جسم خود را تسلی دهند. اگر به اینگونه مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب آنچه تابه‌حال در چالوس ندیده‌اید! را نیز مطالعه کنید.

لواسان، یکی از نزدیک‌ترین ییلاق‌ها به تهران که از خاطرتان نمی‌رود

شکی نیست که یکی از نزدیک‌ترین و مشهورترین ییلاق‌های تهران باغشهر لواسان است. این شهر که در دره‌ای به همین نام، در دامنه جنوبی کوه‌های البرز قرار گرفته، مرکز بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات است. گذر رودخانه جاجرود از این شهر و سرریز آن به سد لتیان، علاوه بر آب و هوایی مطبوع، چشم‌اندازهای زیبایی هم برای این شهر به ارمغان آورده است.
ییلاق های اطراف تهران

ییلاق‌هایی اطراف تهران با چاشنی آبشار و جنگل

دو آبشار زیبا در منطقه‌ی جنگلی، سرسبز و زیبای لفور مازندران، در کنار امامزاده‌ای معروف به سه بزرگوار گزو قرار دارند. برای دسترسی به این منطقه بکر دو راه ارتباطی وجود دارد؛ یک راه از مسیر منطقه لفور و جاده کارسنگ است، که با طی کردن ۳۰ کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه بکر دست می‌یابید و دیگری مسیر جمشید آباد در ۵ کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ می‌رسد و به منطقه مذکور ختم می‌شود. بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است. باید در پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد چون فقط در این صورت است که آبشار در وسط آن جنگل بکر معنا پیدا می‌کند. راه دیگر این است که با استفاده از قطار گردشگری تهران شمال به دیدار این منطقه بروید.

روستای المنستان، یکی از ییلاق های اطراف تهران

تنها یک جاده فرعی اطراف تهران وجود دارد که می‌تواند شما را به قعر زیبایی پرت کند. این جاده در فاصله ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل است، جایی که از سمت امامزاده قاسم شروع شده و به روستای الیمستان ختم می‌شود. برای ورود به جنگل‌های تماشایی‌ آن باید از ماشین پیاده شوید و ادامه مسیر را پیاده طی کنید. الیمستان از ییلاق‌هایی‌ست که در چهار فصل سال می‌توانید از آن لذت ببرید.

فیلبند، رویای زندگی در ابرها، از ییلاق های اطراف تهران

به سرزمین رویایی ابرها خوش آمدید. به محض اینکه به ارتفاعات روستای شگفت‌انگیز فیلبند می‌رسید، ابرهای خوشه‌ای آسمان در کف دستان شما، نوازش‌کنان به سراغ‌تان می‌آیند. وجود ابرها در ارتفاعات کم به دلیل یکی از نادرترین رخدادهای علمی صورت می‌گیرد که تنها در این روستا شاهد آن هستید.
ییلاق های اطراف تهران
پیشنهاد مطالعه: اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب شهری که همچنان می‌سوزد را نیز بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۲ ب٫ظ

    دوست داشتم

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    چه طبیعت زیبایی افسوس که نرفتیم

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ق٫ظ

    خیلی خوب

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  7. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…