۵ نشانه که پس از ۳۰ سالگی باید جدی بگیریم

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پس از سن ۳۰ سالگی ممکن است علائمی در بدن ظاهر شود که توجه به آن‌ها به‌منظور حفظ سلامت قلب ضرورت دارد.
علائم و نشانه های بیماری قلبی

قلب از اعضای مهم و حیاتی بدن است و درصورتی‌که تنها برای چند ثانیه وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهد ممکن است به کما یا حتی مرگ فرد منجر شود. به‌طورمعمول، بیش‌ترین موارد حمله قلبی در افراد بالای ۴۵ سال مشاهده می‌شود اما معمولا علائم آن پس از سن ۳۰ سالگی بروز می‌کند. در چنین شرایطی نباید این علائم خفیف در بدن را نادیده گرفت چراکه توجه به آن‌ها می‌تواند از بروز بیماری‌های جدی همچون حمله قلبی جلوگیری کند. با مجله دلتا همراه باشید تا علائم و نشانه های بیماری قلبی پس از ۳۰ سالگی را بشناسید.

درد قفسه سینه

یکی از علائم و نشانه های بیماری قلبی احساس درد در قفسه سینه است اما این علامت اغلب در مراحل پیشرفته‌تر بیماری مشاهده می‌شود. بنابراین نباید درد قفسه سینه را نادیده گرفت. درصورتی‌که فرد در کنار درد قفسه سینه تعریق نیز داشته باشد لازم است سریعا به پزشک مراجعه کند.

درد قفسه سینه علائم و نشانه های بیماری قلبی

نفس‌نفس زدن هنگام بالا رفتن از پله‌ها

در دوران جوانی سطح انرژی و قدرت بدنی به‌طور طبیعی بسیار زیاد است اما اگر پس از انجام کارهای سبک یا سنگین احساس خستگی و مشکل تنفسی داشته باشید این موضوع می‌تواند نشانه خطر باشد. به‌طورمعمول، بالا رفتن از ۲۰ تا ۲۵ پله برای جوان ۳۰ تا ۴۰ ساله کار سختی نیست. هرچند افرادی که هنگام بالا رفتن از پله دچار احساس خستگی و تنگی نفس می‌شوند باید نسبت به‌سلامت قلب خود هوشیار باشند.

خروپف کردن

خروپف کردن در خواب می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما این مشکل به‌طورمعمول از سنین پایین شروع نمی‌شود. اگر فردی در سن ۳۰ – ۳۵ سالگی دچار این عارضه شود می‌تواند حاکی از وجود مشکل تنفسی باشد. همچنین ممکن است خروپف کردن به مفهوم این باشد که قلب عملکرد مطلوب خود را ندارد.

احساس درد در فک

افراد این علامت را معمولا نادیده می‌گیرند زیرا اغلب درد فک را ناشی از دندان‌درد می‌دانند و سپس اقدام به مصرف داروی مسکنی برای رفع آن می‌کنند. ممکن است وجود مشکل دندانی علت درد فک باشد اما اگر فرد به‌طور مکرر با این عارضه مواجه می‌شود لازم است به پزشک مراجعه کند زیرا احساس درد در دندان یا فک می‌تواند نشانه وجود مشکل قلبی باشد.

احساس سوزن سوزن شدن در بخشی از بدن

کلسترول عامل اصلی مشکل قلبی است. افزایش سطح کلسترول، جریان خون در بدن را مختل کرده و احتمال حمله قلبی را بیشتر می‌کند. درصورتی‌که سطح کلسترول بیش‌ازحد افزایش پیدا کند احساس سوزن سوزن شدن در بدن نشانه‌ای از بالا رفتن کلسترول است. درصورتی‌که چند روز به‌طور مداوم احساس سوزن سوزن شدن در بعضی قسمت‌های بدن داشته باشید این وضعیت می‌تواند نشانه‌ای از مشکل قلبی باشد.

سوزن سوزن شدن دست

بعد از ۳۰ سالگی هرگز این غذاها را نخورید

در لیست زیر ممنوعیت‌های غذایی پس از ۳۰ سالگی قرار داده‌شده است.

  • گوشت ترد
  • سس‌های سویایی و پنیری
  • هات‌داگ و انواع فست فود
  • چیپس
  • مارگارین
  • بیکن
  • شیرینی و نان سفید
  • قهوه با یخ و بستنی کافئین‌دار
  • همبرگر گیاهی
  • کنسروهای میوه
  • نوشابه‌ها و مواد قندی

نشانه های بیماری قلبی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب کارهای ممنوعه بعد از غذا که شما را به کشتن می‌دهد! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…