سنت‌های عجیب که از وجودشان بی‌اطلاع هستید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک سری از کشو‌ر‌ها در دنیا از قدیم‌الایام به خاطر سنت‌های عجیب و غریبشان مشهور بوده‌اند. گاهی وقت‌ها آنچنان این رسم و رسوم عجیب و غریب می‌شود که شاید از نظر بعضی از مردم تابو و غیر‌انسانی به نظر برسد.
عجیب و غریب ترین سنت ها

سنت‌ها و آداب و رسوم عجیب و غریبی در دنیا وجود دارد که از حد معمول عجیب‌ترند و هضم آن‌ها واقعا کار سختی است. با مجله دلتا همراه باشید تا با عجیب و غریب ترین سنت ها بیشتر آشنا شوید.

عجیب و غریب ترین سنت ها

۱. نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی

یک نوع نوشیدنی به نام کاوا وجود دارد که فقط در جزایر اقیانوس آرام سرو می‌شود که با همه نوشیدنی‌های خوش آمدگویی متفاوت است. در جمهوری جزایر فیجی برای مهمانان یک نوع نوشیدنی درست می‌شود که از شیره ریشه یک نوع گیاه درست می‌شود و در کاسه‌های چوبی سرو می‌شود. مردم جزایر فیجی این نوشیدنی را با آداب و رسوم خاص میل می‌کنند. علاوه بر این‌ طعم و مزه این نوشیدنی بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است و زبان را می‌سوزاند و آن را بی‌حس می‌کند. جالب است که بدانید کاوا در خیلی از کشور‌ها مواد‌مخدر تلقی می‌شود.

۲. گریه‌کردن عروس‌های چینی

عروس‌های چینی باید به مدت یک ماه قبل از عروسی گریه کنند و به پهنای صورت اشک بریزند. این گریه کردن بخشی از مراسم عروسی تلقی می‌شود و به نوعی مقدمات جشن به حساب می‌آید. از همه عجیب‌تر اینکه این سنت عجیب و غریب هنوز که هنوز است در شهر فوجی اجرا می‌شود و به قوت خودش باقی مانده است.

۳. رسم آنتزار اگونا (Antzar Eguna) در اسپانیا

این رسم بسیار معروف در اسپانیا به معنای رسم “روز غاز‌ها” است. در این روز یک غاز به گریس آغشته می‌شود و بعد در روی یک طناب در یک ارتفاع مشخص از آب وصل می‌شود. مسابقه از اینجا شروع می‌شود و باید مرد‌های جوان با قایق در زیر غاز نامبرده قرار بگیرند و بعد تمام تلاششان را بکنند تا با پریدن، دستشان به این غاز بیچاره برسد و سرش را ببرند. این مسابقه در واقع تست قدرت، استقامت و چابکی است و مردان تمام تلاششان را در این مسابقه به کار می‌بندند تا برای ازدواج با دختر محبوبشان شایسته به نظر برسند.
عجیب و غریب ترین سنت ها

۴. مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا

وقتی یک نفر از طایفه تانومانی‌ها می‌میرد، بدنش را می‌سوزانند. بعد از آن هم، خاکستر و استخوانش را در یک سوپ بارهنگ ترکیب می‌کنند و شرکت کنندگان در مراسم تدفین آن سوپ را میل می‌کنند. مردم این طایقه معتقدند که این کار باعث آرامش روح مرحوم می‌شود.
عجیب ترین آداب و رسوم
پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۵ عادت روزانه به شما آسیب جدی می‌رساند را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    جالب بود. ناگفته نمونه بعضی از رسوم ما هم برای اونها عجیب و جالب هستند.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۵۷ ب٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ب٫ظ

  5. محمدعلی نامداری

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…