هرگز از این رنگ‌ها در چیدمان نشیمن استفاده نکنید

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از رنگ‌ نامناسبی برای فضای نشیمن منزل استفاده کنید چه می‌شود؟ رنگ‌ها تاثیر زیادی بر روحیه و خلق‌وخوی انسان‌ها دارند.
رنگ های نامناسب در دکور نشیمن

رنگ بزرگ‌ترین عامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی است که بخش زیادی از فضا را درگیر خودش می‌کند. در صورتی که رنگ مناسبی را برای دکوراسیون خانه انتخاب کرده و در کنارش از مبلمان و وسایل مناسب استفاده کنید، آن وقت است که رنگ در کنار باقی وسایل نشسته و دیگر به‌صورت تکی، آنچنان به چشم نخواهد آمد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رنگ های نامناسب در دکور نشیمن می‌پردازیم.‌

رنگ سرخابی

این رنگ، اگرچه رنگ شاد و زیبایی است و مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها، اما توجه داشته باشید که اصلا رنگ مناسبی برای رنگ‌آمیزی خانه نیست. این رنگ تند به مرور زمان بر روی رشته‌های عصبی تاثیر گذاشته و آن را تحریک می‌کند.

همچنین وجود آن در یک فضای گسترده، باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شود. اگر این رنگ را خیلی دوست دارید، توصیه می‌شود تعدادی از وسایل را با این تم رنگی تهیه کرده و از رنگ کردن دیوارها با این رنگ بپرهیزید.

رنگ های نامناسب در دکور نشیمن

هلویی کرکی

زمانی این رنگ، از محبوب‌ترین رنگ‌ها بود. شاید به همین دلیل، امروزه استفاده از آن در فضای داخلی، به شدت حس و حالی قدیمی و د‌ل‌مرده به فضا می‌دهد و یکی از رنگ های نامناسب در دکور نشیمن محسوب می‌شود. نکات بیشتر برای چیدمان منزل را در مطلب ۶ راه ساده و ارزان برای داشتن خانه‌ای زیباتر بخوانید.

این رنگ بخصوص برای اتاق‌های کودکان و نوجوانان اصلا مناسب نیست زیرا ممکن است روی روحیه آن‌ها اثر منفی بگذارد. اگرچه شما می‌توانید از این رنگ، برای یک تکه کوچک از دیوار استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که رنگ مکمل آن را طوری انتخاب کنید که ترکیب زیبایی را در فضای شما به‌وجود بیاورند.

رنگ های نامناسب در دکور نشیمن

زرد روغنی

اگرچه رنگ زرد بسیار شاد است اما وجود درخشندگی زیاد در این رنگ، باعث ایجاد حالتی از خشونت خواهد شد. قرار گرفتن در فضایی بزرگ که با رنگ زرد روغنی، رنگ آمیزی شده، افراد را دچار احساس استرس و اضطراب خواهد کرد. این رنگ حتما باید در ترکیب با رنگ ملایم‌تری درفضا استفاده شود.

زرد روغنی

قرمز آتشین

یکی از رنگ های نامناسب در دکور نشیمن رنگ قرمز است. این رنگ نه تنها باعث ایجاد حس خشونت می‌شود، بلکه به دلیل تحریک اعصاب، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن که باید سرشار از آرامش باشد نیز نخواهد بود.

قرمز آتشین

مشکی

رنگ مشکی در تضاد با رنگ‌های روشن، در دکوراسیون داخلی معجزه می‌کند. استفاده از آن به تنهایی برای رنگ کردن فضا، فقط دری برای ورود به افسردگی است. این رنگ که باعث تیرگی و تاریکی فضا می‌شود، رنگ غم و اندوه است. قرار گرفتن در فضایی این چنین تاریک، به مرور روحیه شما را افسرده و غمگین خواهد کرد.

مشکی

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای داشتن خانه‌ مدرن این ۷ چیز را از دست ندهید! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۱ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…