این پرده‌ها خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند

۲
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌ها جزو آیتم‌های تزئینی و از فاکتورهای بسیار مهم و تعیین کننده در زیباسازی فضای منزل هستند.
پرده های مناسب برای دکور خانه کوچک

به‌طور کلی در منازل کوچک باید تلاش کنیم که به سمت سادگی و سبک شدن فضا برویم. با این راهکار می‌توانیم فضایی بزرگ‌تر را تجربه کنیم. یکی از مواردی که تاثیر زیادی در سبک شدن فضای منزل دارد، مدل پرده است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پرده های مناسب برای دکور خانه کوچک می‌پردازیم.

پرده‌های سبک و با رنگ روشن (پرده اسکرین)

یکی از پرده های مناسب برای دکور خانه کوچک پرده اسکرین است. یکی از مزیت‌های این نوع پرده عبور حداکثری نور است، در حالی که مانع دید به داخل فضا می‌شود و محرمیت لازم را نیز ایجاد می‌کند. این نوع از پرده‌ها با درصدهای متفاوتی که دارند می‌توانند نور مطلوبی را به فضای شما وارد کند و در عین حال که اعضای خانه به بیرون دید دارند، مانع دید از بیرون شوند.

پرده های مناسب برای دکور خانه کوچک

پرده‌های والان‌دار ساده و با رنگ روشن

اگر علاقه به پرده‌های والان‌دار دارید حتما تلاش کنید از طرح‌های ساده و رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای شلوغ نداشته باشید. برای فضاهای کوچک، نور المان بسیار مهمی است و تا حد امکان نباید مانع عبور نور در دکوراسیون منازل کوچک شویم.

پرده های مناسب برای دکور خانه کوچک

استفاده از پرده‌های کرکره‌ای

ممکن است ابتدا بگویید که پرده های کرکره قدیمی شده‌اند اما به جرات به شما می‌گوییم سخت در اشتباه هستید. پرده‌های کرکره‌ای در دو نوع فلزی و چوبی علاوه بر این که مناسب چیدمان سبک‌ مدرن هستند با حداقل فضایی که می‌گیرند به راحتی می‌توانند در تزئین فضاهای کوچک به ما کمک کنند.

استفاده از پرده‌های کرکره‌ای

انتخاب مدل پرده‌های ساده

اما به نظر می‌رسد که بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های دوخت برای پذیرایی کوچک، به جهت بزرگنمایی آن، انتخاب مدل‌های ساده باشد که همیشه مد بوده و کارایی و عملکرد بهتری هم دارند. امیدواریم با انتخاب درست و گزینش مناسب‌ترین پرده در این مورد هم، زیبایی و جذابیت را بیش از پیش به نمایش بگذارید و از حاصل کار راضی باشید. برای اینکه چیدمان زیباتری در خانه کوچک داشته باشید به مطلب ۵ چیزی که پذیرایی شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد سر بزنید.

انتخاب مدل پرده‌های ساده

با نصب پرده مناسب اتاق خود را بزرگ‌تر و پهن‌تر نشان دهید

روش‌های ساده‌ای وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید کاری کنید تا اتاق شما بلندتر و چشم‌نوازتر از واقعیت شود.

آویزان کردن پرده بالاتر از چارچوب

مردم دوست دارند پرده‌های خود را به‌طور مستقیم بالای چارچوب پنجره از میل پرده آویزان کنند. می‌توانید برای بلندتر نشان دادن ارتفاع اتاق از ترفندهای دیداری مثل وصل کردن میل پرده درست در زیر سقف استفاده کنید. این مسئله باعث می‌شود دیوار اتاق به‌نظر بلندتر آید.

آویزان کردن پرده بالاتر از چارچوب

آویزان کردن پرده عریض‌تر از چارچوب

به جای این که پرده‌ها را فقط در چارچوب پنجره نصب کنید، آن‌ها را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بزرگ‌تر از قالب اصلی در‌آورده و آویزان کنید تا پنجره‌ و در نتیجه اتاق شما بزرگ‌تر از طراحی اصلی به‌نظر برسد.

آویزان کردن پرده عریض‌تر از چارچوب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۸ ترفند جذاب برای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…