شیک‌ترین مدل‌های روتختی برای دکوراسیون اتاق خواب

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق خواب‌ها مهم‌ترین بخش آرامش‌دهنده روحی و جسمی هر مکانی هستند. جایی که شما در آن به استراحت می‌پردازید.
مدل های زیبا و مدرن روتختی

هر فردی با ورود به این اتاق خواب توجهش به سمت تخت معطوف می‌شود. بنابراین طراحی آن به مقدار قابل توجهی در طراحی دکوراسیون این فضا تاثیر دارد. یکی از چیزهایی که به تختخواب جلوه و زیبایی بخشد، روتختی است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های زیبا و مدرن روتختی می‌پردازیم.

روتختی پارچه‌‌های گلدوزی شده

این پارچه‌‎ها معمولا پارچه‌‌های گل‌‌داری از جنس کتان یا پنبه هستند که با استفاده از نخ‌‌های پشمی بر روی آن‌‌ها گلدوزی انجام می‌شود. در پارچه‌‌های گلدوزی طرح‌‌های گلدوزی شده تمام پارچه را نمی‌پوشاند و زمینه پارچه کاملاً قابل‌ مشاهده است. پارچه‌‌های گلدوزی شده را می‌توان برای روکش مبلمان، پرده یا روتختی نیز استفاده کرد.

مدل های زیبا و مدرن روتختی

روتختی با پارچه پشمی

روتختی‌‌های پشمی دارای پارچه‌‌ای هستند که از موی طبیعی گوسفند، بز و دیگر حیوانات مشابه تولید می‌شوند. پشم یک عایق بسیار عالی است، اما بستگی دارد که در محیط خواب خود از چه مقدار این ماده استفاده کنید. شما باید در هنگام خرید روتختی‌‌های پشمی به این نکته دقت داشته باشید. که برخی از این روتختی‌‌ها ممکن است که باعث ایجاد خارش در پوست شما شود.برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب به مطلب ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین سر بزنید.

مدل های زیبا و مدرن روتختی

روتختی با پارچه‌ مخمل

زمانی که شما مقدار کمی از پارچه مخمل را در چیدمان اتاق خود به‌کار ببرید تاثیر آن را کاملا احساس می‌کنید. مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می‌شود. مخمل به علت دشواری در ساخت و تولید، معمولا جز پارچه‌‌های اشرافی و لوکس محسوب می‌شود. اگرچه با پیشرفت فناوری روز، تولید آن هزینه کمتری پیدا کرده است. صفت مخملی اشاره مستقیم به لطافت و نرمی این نوع پارچه دارد و منظور از آن به نرمی مخمل است.

روتختی با پارچه‌ مخمل

روتختی با پارچه‌ کتان

کتان نوعی فیبر طبیعی است که از گیاه کتان گرفته می‌شود. پارچه کتان از قرن‌‌ها پیش در کنار انسان وجود داشته و همچنان هم نوعی پارچه محبوب است. اگر شما در آب‌ و هوای گرم زندگی می‌کنید، بهتر است تا از پارچه‌‌های کتان استفاده کنید. روتختی‌‌های کتان دارای کیفیت بالا، دوام زیاد، نرمی و لطافت هستند.

روتختی با پارچه‌ مخمل

روتختی با پارچه بامبو

یکی از مدل های زیبا و مدرن روتختی روتختی با پارچه بامبو است. این روتختی‌ها شکلی از ابریشم مصنوعی دارند که نرم، سبک‌ وزن، ضد میکروب و توانایی عبور جریان هوا را در خود دارند. در واقع بامبوهای مصنوعی رشد سریعی دارند و به‌‌عنوان یک منبع پایدار به‌شمار می‌‌آیند. هنگام تهیه روتختی‌‌های بامبو از این‌ دست دقت داشته باشید که با روش ویسکوز تولید نشده باشند.

روتختی با پارچه بامبو

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل مدرن و لوکس برای دکور منزل را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…