۵ مبل مدرن و لوکس برای دکور منزل

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می‌دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می‌گیرد.
انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

در این مطلب از مجله دلتا سعی شده است تا انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل را با توجه به نوع و چیدمان آن و تاثیری که در حس آرامش انسان خواهد گذاشت به شما معرفی شود. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مبل مدرن انگلیسی با دسته‌های کوتاه

این مبل در بین انواع مبل با دارا بودن دسته کوتاه یا محل قرارگیری دست، پایین‌تر از حد استاندارد و در عین حال بلند بودن پشتی‌های پشت سر به مدل انگلیسی مشهور است. با توجه به ویژگی‌های بیان شده این مبل از جمله مبل‌های راحتی در دکوراسیون داخلی است و باتوجه به جنس پوشش و مدل آن می‌تواند در قسمت‌های مختلف اتاق پذیرایی قرار گیرد.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان چند بخشی

مبل‌های چند بخشی معمولا دارای سه الی پنج قسمت هستند که بنا به مدلی که دارند، متفاوت هستند. این نوع مبل‌ها به حالت‌های مختلفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر چه تعداد این اجزا بیشتر باشد حالت‌های قرارگیری مبل نیز بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود. مبل های چند بخشی این امکان را به فرد می دهند که حالت های چیدمان متنوع تری در فضا نسبت به ابعاد داخلی داشته باشد. اصولا فرم مبل شامل گوشه های راست گوشه و دارای خطوط قائم برای راحت تر قرار گرفتن در کنار هم خواهد داشت.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

مبل کلاسیک کابریول

دلیل انتخاب این اسم وجود انحنا در قسمت‌های مختلف آن است. مهم‌ترین انحنای داده شده، منحنی موجود در گوشه‌های مبل به‌عنوان یک عنصر در برگیرنده خواهد بود. در برخی دیگر از مبل‌ها عنصر دیگر انحنای موجود در اتصال پایه به نشیمن مبل خواهد بود.

به دلیل اضافه کردن جزئیات مانند انحناهای خاصی که به مبل داده شده این مبل در دسته مبلمان رسمی‌تر قرار می‌گیرد. میزان راحتی آن به تلفیق چوب و پارچه (جنس های متنوع) در قسمت پشتی ، نشیمن و دسته ها مربوط خواهد شد. استفاده از این نوع مبل به عنوان نقطه عطف مانند مبل کلاسیک خواهد بود. برای چیدمان بهتر مبلمان منزل به مطلب بهترین روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی سر بزنید.

مبل کلاسیک کابریول

مبل دیوان یا دو وجهی

یکی از انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل مبل دیوان یا دو وجهی است. این مبل بدون پشت و تکیه‌گاه است. بسیاری از افراد برای این که نشیمنی راحت را تجربه کنند این مبل را به دیوار چسبانده و به کمک کوسن‌ها از آن استفاده می‌برند. در بین افراد نیز سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد که این مبل را از میان انواع مبل‌ها جدا کرده و با همین شرایطی که دارد برای استفاده خریداری می‌کنند.

مبل دیوان یا دووجهی

مبل‌های منبت کاری شده

مبل‌های دسته منبتی یا دسته چوبی منبت کاری شده که با نام مبل دسته منبت نیز شناخته می‌شود، در رده مبلمان استیل و نیمه استیل یا همان مبل کلاسیک قرار می‌گیرد. این مبل به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند داشتن منبت‌کاری‌های ظریف روی دسته‌ها و گاها روی پشتی مبل، در یک دسته بندی مجزا قرار می‌گیرند و طرفداران خاص خود را دارند.

مبل های منبت کاری شده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه آپارتمانی که انرژی منفی را از خانه دور می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…