شگفت انگیزترین مومیایی‌ها که دنیا را در حیرت فرو بردند+ عکس

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در طول تاریخ کشورهای بسیاری از روش مومیایی برای نگهداری از مردگانشان استفاده کرده‌اند و هر کدام دلیل یا سبک کاری خاص خود را داشته‌اند.
304438 582 شگفت انگیزترین مومیایی‌ها که دنیا را در حیرت فرو بردند+ عکس

مومیایی کردن به اصطلاح برای اجسادی گفته می‌شود که قرار است برای مدت طولانی نگهداری شوند. با مجله دلتا همراه باشید تا با شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا بیشتر آشنا شوید.

شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا

مومیایی ۷۰۰ ساله در شرق چین

در یک اتفاق بسیار جالب در شرق چین کارگرانی که در حال کار بر روی یک جاده بودند توانستند مومیایی یک زن ۷۰۰ ساله را پیدا کنند. این مومیایی که به نظر می‌رسد برای حکمرانی به نام “میانگ دیناستی” است پس از گذشت ۷۰۰ سال هنوز دست نخورده باقی مانده و تمامی اعضای آن تقریبا سالم است. این کشف درسال ۲۰۱۱ انجام گرفت و به همراه این مومیایی وسایل دیگری مانند کفش و لباس به‌دست آمد.

 مومیایی ۲۴۰۰ ساله

در سال ۲۰۱۲ مومیایی باستانی کشف شد که به رازهای بسیاری جواب داد. این مومیایی که در یکی از مناطق باستانی مصر پیدا شده بود نزدیک به ۲۴۰۰ سال سن داشت و نکته جالب توجه در مورد آن، جا ماندن یکی از وسایل کار باستانیان در بدن این مومیایی بود. مصریان باستان ابزاری که از آن برای خارج کردن مغز استفاده می‌کردند را درون سر این مومیایی جا گذاشته بودند. این وسیله یک تکه چوب کوچک است دانشمندان در سی تی اسکن متوجه حضور آن در سر مومیایی شدند.

بچه‌های یخ زده اینکا، مومیایی‌های ۵۰۰ ساله

در سال ۱۹۹۹ و در ارتفاعی نزدیک به ۴ متر از سطح زمین عده‌ای کوهنورد توانستند سه تا از شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا را پیدا کنند. این مومیایی‌ها با توجه به اینکه به سبک‌ باستانی فریز شده بودند کاملا سالم باقی مانده‌اند. این مومیایی‌ها در نگاه اول به مانند چند کودک خواب آلود هستند که حتی خون در رگ آن‌ها وجود دارد.

شگفت انگیزترین مومیایی ها

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب معمای عجیب زنی که آتش هیچ اثری بر او نداشت!  را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…