یک راز کوچک شناخته‌شده برای حفظ سلامت پوست

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوشانده گل گاو زبان برای بهبود وضعیت مو، ناخن و پوست تاثیر فراوانی دارد. عصاره برگ گل گاوزبان به‌عنوان ترکیبی نرم‌کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش‌های پوستی بکار می‌رود.
خواص روغن گل گاوزبان

گل گاوزبان نام گیاهی است که از گل و برگ آن و همچنین روغن حاصل از دانه‌های آن به‌عنوان دارو استفاده می‌شود. روغن دانه گل گاوزبان برای اختلالات پوستی استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را خواص روغن گل گاوزبان برای پوست صورت آشنا خواهیم کرد.

خواص روغن گل گاوزبان برای پوست

خواص ضدالتهابی دارد

به‌عنوان یک نوع اسید چرب اشباع نشده، GLA موجود در روغن گل گاوزبان اثر مثبتی بر درمان التهاب و سلامت کلی بدن دارد و با علائم پیری مبارزه می‌کند. امگا ۳ و امگا ۶ نقش مهمی در مبارزه با بیماری‌ها بازی می‌کند چراکه آن‌ها انتشار مولکول‌هایی که مسئول پاسخ‌های التهابی در بدن هستند را کنترل می‌کنند. این ماده به‌عنوان پروستاگلاندین‌ها و ترکیبات لکوترین عمل می‌کند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تولید می‌کند. به همین دلیل از روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم التهابی و اختلالات وابسته به سن، از جمله آرتریت، اگزما و اختلالات تنفسی استفاده می‌شود. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج! را بخوانید.

خواص روغن گل گاوزبان

خواص آنتی‌اکسیدانی برای مبارزه با سرطان

روغن دانه‌های گل گاوزبان و GLA دارای خواص ضدجهشی در سلول‌ها هستند و قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی آن‌ها با رشد سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. مکمل روغن گل گاوزبان از DNA محافظت می‌کند و سرطان را به‌طور طبیعی درمان می‌کند، به دلیل توانایی که در کاهش آسیب‌های ژنتیکی اکسیداتیو زمینه‌ای دارد باعث کاهش التهاب و بیماری‌های دیگر می‌شود.

کاهش علائم آرتروز از خواص روغن گل گاوزبان

به‌نظر می‌رسد که GLA موجود در روغن گل گاوزبان مانند یک درمان طبیعی برای دردهای روماتیسم مفصلی عمل می‌کند به‌ویژه هنگامی که با سایر ضددردهای معمولی یا داروهای ضدالتهاب استفاده شود. شواهدی وجود دارد که برخی از مردم با استفاده از روغن گل گاوزبان توانسته‌اند درد مفاصل و تورم را ظرف مدت ۶ هفته درمان کنند.

خواص روغن گل گاوزبان

مبارزه با اگزما و اختلالات پوستی

یکی از مهم‌ترین استفاده‌های روغن گل گاوزبان درمان اختلالات التهابی پوست مانند اگزما است. GLA کمبود چربی پوست را برطرف می‌کند. هنگامی که پوست نتواند روغن‌های محافظتی به اندازه کافی تولید کند در نتیجه اختلالاتی در نظم سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و التهاب پوستی مانند اگزما به‌وجود می‌آید.

مضرات گل گاوزبان برای برخی افراد

گل گاوزبان برای کاهش پرفشاری خون کاملا ایمن نیست. به همین دلیل، افراد تنومند و پرخون که خشم یا اندوه پنهان دارند در هنگام افزایش فشارخون نباید گل گاوزبان را خودسرانه مصرف کنند زیرا جوشانده گاوزبان در چنین افرادی گاه ممکن است بسیار خطرناک باشد و بحران شدید فشارخون ایجاد کند.

خواص روغن گل گاوزبان

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب چه بخوریم تا پوستی سفید داشته باشیم؟ را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    فوق العاده بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…