تصورات اشتباه درباره سیگار که باورش سخت است

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد زمانی که احساس ناراحتی، تنش، اضطراب یا حتی استرس دارند؛ به‌راحتی به سیگار کشیدن روی می‌آورند و فکر می‌کنند تنها راه آرامش است.
باورهای غلط درباره سیگار

اگر معتقدید سیگار کشیدن استرس را کاهش می‌دهد، تنها نیستید. همه ما از عوارض سیگار کشیدن آگاه هستیم. حتی نوشته‌های روی پاکت سیگار هم فریاد می‌زنند که سیگار برای سلامتی مضر است. با این حال بعضی از افراد نمی‌توانند از آن دست بکشند. به برخی افراد هشدار داده می‌شود که ترک فوری سیگار می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. افسانه‌های بیشتری وجود دارند که مردم تمایل دارند آن‌ها را باور کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا با باورهای غلط درباره سیگار بیشتر آشنا شوید.

باورهای غلط درباره سیگار

فیلترها عوارض بد سیگار کشیدن را غیرفعال می‌کنند

هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که ثابت کند سیگارهایی که فیلتر دارند واقعا ایمن‌تر هستند؛ اما این یک افسانه است که مردم معتقدند فیلترها، سیگار را ایمن‌ می‌کنند. واقعیت این است که فیلترها از هیچ کس در برابر مواد شیمیایی موجود در سیگار محافظت نمی‌کنند. آن‌ها برای کوچک کردن ذرات دود طراحی شده‌اند که جذب نیکوتین را آسان‌تر می‌کنند. این روند باعث افزایش اعتیاد می‌شود.

سیگار به کاهش استرس کمک می‌کند

آیا می‌دانستید که سیگار باعث کاهش استرس نمی‌شود؛ برعکس می‌تواند استرس و تنش را افزایش دهد؟ نیکوتین احساس آرامش فوری ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که افراد با این باور سیگار می‌کشند که استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. با این حال، این اثر برای همیشه باقی نمی‌ماند و موقتی است. حتی اعتیاد شما به سیگار را افزایش می‌دهد.

عوارض سیگار کشیدن

سیگارهای الکترونیکی قابل اطمینان‌تر هستند

هیچ نوع بی‌خطری از تنباکو وجود ندارد؛ حتی سیگارهای الکترونیکی که به نام ویپینگ نیز شناخته می‌شوند. درست مانند سیگار، سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین مایع و سایر مواد شیمیایی سمی هستند که اعتیاد آور هستند و می‌توانند از راه‌های مختلف بر سلامت شما تاثیر بگذارند. حتی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد افزایش دهند.

خطر زایمان زودرس را کاهش می‌دهد

این یک واقعیت شناخته شده است که سیگار کشیدن باردار شدن را برای یک زن دشوارتر می‌کند و زن در معرض خطر بیشتری برای باردار نشدن است. با این حال، نه تنها زایمان زودرس، بلکه سیگار کشیدن می‌تواند خطر سقط جنین، حاملگی خارج رحمی، وزن کم نوزاد هنگام تولد و غیره را افزایش دهد.

محیط اطراف تحت تاثیر دود قرار نمی‌گیرد

سیگار کشیدن دست دوم که به عنوان سیگار کشیدن غیر ارادی نیز شناخته می‌شود، به همان اندازه خطرناک است. سیگار کشیدن غیر فعال می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه، حمله قلبی یا سکته مغزی و سایر بیماری‌های جدی را افزایش دهد؛ بنابراین افراد در معرض افراد سیگاری، بیشتر در خطر هستند.

سیگار کشیدن

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی، مطلب کتابی که جلدش از پوست انسان است را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  3. احمداختیاری

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    خیلی سودمندوجدیدبود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…