۴ راهکار برای خداحافظی با زانو درد

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا در انجام حرکت اسکات مشکل‌دارید؟ دویدن سریع برای شما سخت است؟ آیا در زانوهای خود احساس درد می‌کنید؟ می‌توانید سفتی را در مفاصل خود احساس کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، ممکن است با مشکلات مفصلی یا زانو دست‌وپنجه نرم کنید.
تسکین درد مفاصل و زانو

با کاهش دما ممکن است به‌صورت ناگهانی دردهای تحریک‌کننده‌ای در سراسر بدن ایجاد شوند. زانو درد به‌خصوص در فصل زمستان شایع است و زندگی را برای مبتلایان به آرتروز سخت می‌کند. به همین علت مجله دلتا در این مطلب راهکارهای تسکین درد مفاصل و زانو را در زمستان بررسی می‌کند.

زانو درد

تسکین درد مفاصل و زانو

بیایید به سراغ پاسخ این سوال برویم که چه چیزی برای زانو درد مفید است. اگر می‌خواهید زانو درد خود را کاهش دهید و مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌های خود را تقویت کنید، می‌توانید نگاهی به راه‌حل‌های گیاهی و طبیعی زیر بیندازید.

سرما درمانی

به‌خصوص اگر زانودردی وجود دارد که بر اثر ضربه یا زمین خوردن ناگهانی شروع می‌شود، می‌توانید با اعمال سرما در ناحیه دردناک، این دردها را کاهش دهید. برای این کار کافی است چندتکه یخ را که از فریزر بیرون می‌آورید در کیسه‌ای قرار دهید و با پارچه تمیزی بپیچید و مدتی روی محل درد بگذارید.

کمپرس سرد

دانه بامیه

دانه بامیه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. این دانه از سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل حمایت می‌کند. دانه بامیه درد ناشی از، از دست دادن مایعات در زانو را به حداقل می‌رساند. تنها کاری که باید انجام دهید، مصرف چای دانه بامیه است. فراموش نکنید پس از مصرف این چای در دو هفته برای حداقل یک هفته، مصرف را متوقف کنید. با مصرف منظم به مدت ۲ هفته زانو درد را تسکین دهید.

دانه بامیه کاهنده درد

زنجبیل و روغن زنجبیل

زنجبیل درواقع یکی از موادی است که به‌عنوان مسکن‌ طبیعی شناخته می‌شود. به لطف خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی موجود در آن، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های مختلف استفاده کنید که باعث کاهش درد می‌شود. می‌توانید با احتیاط، روغن زنجبیل را به محل درد بمالید. دم‌کرده و چای زنجبیل تازه آسیاب شده بنوشید یا آن را با موادی مانند عسل و روغن‌زیتون مخلوط کرده و برای مدتی کوتاه به محل درد بمالید و سپس آبکشی کنید. البته روغن راه‌حل سریع‌تری است، اما مصرف منظم آن به شکل چای یا خمیر نیز کمک‌های دائمی‌تری به‌سلامتی شما می‌کند.

زنجبیل تسکین دهنده درد

زردچوبه و روغن آن

درست مانند زنجبیل، زردچوبه نیز یک ماده غذایی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و ضدالتهابی است. به‌این‌ترتیب، به یکی از بزرگ‌ترین حامیان ما در برابر درد تبدیل می‌شود. برای بهره‌مندی از این ویژگی می‌توانید زردچوبه را در بسیاری از دستورالعمل‌هایی که درست می‌کنید بگنجانید. چای خود را دم‌کنید، روغن را مستقیما روی ناحیه دردناک بمالید یا با مخلوط کردن آن با موادی مانند عسل و شیر مصرف کنید. همچنین می‌توانید مصرف شیر زردچوبه را به‌طور مرتب شروع کنید.

زرد چوبه و تسکین درد مفاصل

چند نکته مهم که باید به آن‌ها توجه کرد

  • اگر زانو درد بسیار شدید یا مزمن دارید یا زانو درد به‌عنوان عارضه بیماری‌های مختلف دارید، باید قبل از استفاده از غذاها و مخلوط‌های گفته‌شده در این مطلب بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کنید.
  • بهترین روش‌های درمانی برای خود را با مشورت پزشکان متخصص به دست آورید.
  • به یاد داشته باشید که محلول‌های طبیعی و گیاهی فقط می‌توانند کمک‌کننده باشند. درست نیست که آن‌ها را درمانی بدانیم و از آن‌ها به‌عنوان دارو استفاده کنیم.

سلامت مفاصل بدن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب راز سلامتی و طول عمر مردم ژاپن را بخوانید رابخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…