معمای عجیب زنی که آتش هیچ اثری بر او نداشت!

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آتش بازی و اجرای حرکات نمایشی با آتش یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سیرک‌هاست و احتمالا تا به حال از نزدیک یا در فیلم‌ها این اجراها را دیده‌اید.
ملکه آتش خوار

امروز می‌خواهیم در مورد زنی صحبت کنیم که به ملکه آتش خوار شهرت پیدا کرده بود. این زن که جو جیراردلی نام داشت قابلیت‌های بسیار عجیب و خاصی داشت و انگار آتش واقعا تاثیری بر او نداشت. صدها نفر از جمله دانشمندان تلاش کردند دست او را بخوانند و متوجه حقه‌های او شوند اما ظاهرا حقه‌ای در کار نبود و این زن در برابر آتش و گرمای سوزان کاملا مقاوم بود. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با جو جیراردلی آشنا شوید.

ملکه آتش خوار

اطلاعات بسیار زیادی در مورد این زن شگفت‌انگیز وجود ندارد. تنها در این حد می‌دانیم که او در دهه ۱۷۸۰ در ایتالیا به دنیا آمد و در دهه ۱۸۱۰ به انگلستان مهاجرت کرد. او ابتدا در سیرک‌های عمومی به اجرای نمایش می‌پرداخت و با مهارت‌های ابتدایی آتش‌خواری آشنا شد. اما بعد از مدتی آنقدر در این کار پیشرفت کرد که به تنهایی نمایش اجرا می‌کرد و به عنوان ملکه آتش خوار شهرت پیدا کرد.

توانایی‌های خارق‌العاده جو جیراردلی

توانایی‌های باورنکردنی او تنها در برابر آتش نبود و انگار در مقابل اسید و فلزات مذاب هم مصونیت داشت. او ابتدای نمایش‌ها دهان خود را با اسید نیتریک پر می‌کرد و بعد از مدتی آن را روی میله‌ای آهنی تف می‌کرد. به محض اینکه اسید روی آهن ریخته می‌شد شروع به خوردن فلز می‌کرد و آن را از بین می‌برد. برخلاف بقیه هنرمندانی که در سیرک کار می‌کردند، مایع داخل دهان جو جیراردلی واقعا اسید بود. در واقع، نوع اسیدی که در این اجراها استفاده می‌شد از نوع غلیظ و متراکم بود و عملا می‌توانست داخل دهان و اندام‌های داخلی جو جیراردلی را ذوب کند، اما ظاهرا اسید تاثیری روی این زن عجیب نداشت.

مرحله بعد روغن جوشان بود. او ظرف روغن در حال جوش را برمی‌داشت و بعد آن را به همه مردم نشان می‌داد تا از محتویات داخل آن مطمئن شوند، بعد تخم‌مرغی داخل آن می‌انداخت و صبر می‌کرد تا تخم‌مرغ پخته شود. بعد از اینکه داغ بودن روغن ثابت می‌شد کمی از آن را داخل دهان خود می‌ریخت و بعد از چند دقیقه روغن را داخل آتش می‌ریخت که این کار باعث شعله ور شدن آتش می‌شد.

زنان عجیب

اجرای ترفند سرب مذاب

بعد نوبت اجرای ترفند سرب مذاب بود. او با دستش کمی از سرب مذاب را داخل دهان خود می‌ریخت، بی‌آنکه دست یا دهانش آسیبی ببیند. بعد از مدتی که ظاهرا سرب مذاب سرد شده بود تکه‌های سفت شده سرب را از دهانش خارج می‌کرد. این کار به این معنا بود که سرب مذاب داخل دهان او سرد شده، بدون آن که بافت داخل دهانش بسوزد یا آسیبی ببیند.

اما جو جیراردلی مدعی بود که نه تنها دهانش بلکه بدنش هم در برابر آتش و حرارت و اسید مصون و مقاوم است. او میله‌ای فلزی را داخل آتش قرار می‌داد و آنقدر روی آتش نگه‌می‌داشت تا فلز کاملا سرخ و داغ شود. بعد میله سرخ و مذاب را روی پوستش قرار می‌داد و انگار نه انگار. هیچ اتفاقی برای پوستش نمی‌افتاد. حتی گفته می‌شود که در برخی نمایش‌ها میله مذاب را روی زبانش قرار می‌داد و باز هم هیچ آسیبی به او نمی‌رسید.

نظر دانشمندان چه بود؟

نمایش‌های شگفت‌انگیز جو جیراردلی علاوه بر مردم عادی، توجه دانشمندان و منتقدان را هم به خود جلب کرده بود. مردم عادی گاهی می‌گفتند که او از نوعی کرم یا پماد محافظت کننده استفاده می‌کند که مانع از آسیب دیدن پوست و بدنش می‌شود. اما دانشمندان نمی‌توانستند چنین چیزی را بپذیرند، چون معتقد بودند که هیچ کرم، روغن و پمادی نمی‌تواند در برابر آتش و فلز مذاب از بدن محافظت کند. از سوی دیگر منتقدان هم تمام تلاش خود را می‌کردند تا بالاخره دست جو جیراردلی را رو کنند و متوجه ترفندهای او بشوند. اما هیچ کدام نتوانستند توجیه منطقی برای قابلیت اعجاب‌انگیز ملکه آتش خوار پیدا کنند.

زنان عجیب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این موجود هرگز پیر نمی‌شود! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…