بهترین ماده غذایی برای صبحانه چیست؟

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی خوراکی‌ها ضمن ارزان بودن نسبی و در دسترس بودن جزو مقوی‌ترین و کامل‌ترین مواد غذایی برای وعده صبحانه محسوب می‌شوند.
بهترین ماده غذایی برای صبحانه

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی افراد محسوب می‌شود که بسیاری نسبت به آن بی‌توجه‌اند یا زمان کافی برای صرف آن ندارند. تخم‌مرغ آب‌پز یکی از بهترین غذا‌هایی است که به‌تنهایی می‌تواند برای صبحانه افراد کافی باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین ماده غذایی برای صبحانه را بشناسید.

تخم‌مرغ، بهترین ماده غذایی برای صبحانه

تخم‌مرغ باعث می‌شود احساس سیری بسیار طولانی‌تری از زمانی‌که غلات و حبوبات خورده‌اید داشته باشید. پروتئین و چربی موجود در تخم‌مرغ به حفظ سطح انرژی شما کمک می‌کند و نیاز به میان‌وعده صبحگاهی را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند و یکی از مزیت‌های تخم‌مرغ سیر نگه‌داشتن شما است بنابراین از اشتهای شما می‌کاهد.

تخم‌مرغ صبحانه

منبع غنی از پروتئین

تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین است و همان‌طور که می‌دانید این ماده تمام آمینواسیدهای ضروری موردنیاز بدن را دارد، ضمن این‌که نسبت به دیگر مواد غذایی غنی از پروتئین ارزان‌تر بوده و در دسترس همه قرار دارد.

تخم‌مرغ هیچ‌گونه کلسترول مضری ندارد و این در حالی است که گزارش‌های قبلی نشان می‌داد این ماده غذایی کلسترول بد شما را افزایش می‌دهد اما این موضوع رد شده است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد خوردن تخم‌مرغ نیست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

بهترین ماده غذایی

تقویت‌کننده حافظه

تخم‌مرغ باعث رشد ذهن و تقویت حافظه می‌شود. کولین، یک ماده مغذی اساسی موجود در تخم‌مرغ است که باعث تحریک رشد و عملکرد مغز می‌شود. همچنین با افزایش حافظه و بهبود هوشیاری ارتباط دارد.

تخم‌مرغ از بینایی شما محافظت می‌کند. تخم‌مرغ حاوی دو  آنتی‌اکسیدان ضروری است. این دو ماده باعث محافظت از بینایی شما در مقابل اشعه UV می‌شود. همچنین با کاهش احتمال ابتلا به آب‌مروارید در پیری همراه است.

بهترین ماده غذایی صبحانه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مصرف این ادویه بعد از غذا دیابت را از شما دور می‌کند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…