ساخت رژگونه طبیعی در خانه

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما می‌توانید با مواد خانگی اقدام به ساخت رژگونه‌های طبیعی با رنگ‌های مختلف کنید و پوست خود را از آسیب‌های احتمالی مواد آرایشی نجات دهید.
رژگونه طبیعی

استفاده از لوازم آرایش برای پوست مضر است، زیرا پوست را در معرض سموم قرار می‌دهد. شما می‌توانید از لوازم آرایش خانگی و طبیعی که هیچ‌گونه ماده شیمیایی ندارند، استفاده کنید. این بخش از مجله دلتا به ساخت رژگونه طبیعی در خانه اختصاص دارد.

آموزش ساخت رژگونه طبیعی در خانه

ساخت رژگونه طبیعی با پودر کاکائو

۱/۲ قاشق پودر مارانتا آروندیناسه، ۱/۲ قاشق پودر کاکائو طبیعی و ۱/۲ قاشق پودر هیبیسکوس را باهم مخلوط کنید. این رژگونه را روی دست خود امتحان کنید و برای اینکه رنگ دلخواه موردنظر شما را پیدا کند، می‌توانید هر مقدار از این مواد را طوری مخلوط نمایید تا ترکیب رنگ زیبایی به شما دهد.

اکنون که به رنگ موردنظر خود رسیدید، این پودر را در یک ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا مدت ماندگاری آن بیشتر شود. مطمئن باشید این رژگونه آسیبی به پوست شما نمی‌رساند.

رژگونه طبیعی

تهیه رژگونه خانگی و طبیعی مایع با پودر چغندر

برخی از خانم‌ها استفاده از رژگونه مایع را بیشتر از رژگونه‌های پودری می‌پسندند. برای این کار به موادی مانند پودر چغندر، پودر نشاسته ذرت، اسطوخودوس، کاسه برای مخلوط کردن مواد، قاشق اندازه‌گیری و محفظه‌ای برای نگهداری مواد نیاز دارید.

۱ قاشق چای‌خوری پودر نشاسته را در یک کاسه می‌ریزیم و نصف قاشق چای‌خوری پودر چغندر به آن اضافه می‌کنیم و باهم خوب مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. سپس ۲ الی ۳ قطره اسطوخودوس را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا چسبناک شود.

برای تست رژگونه خود با استفاده از یک قلم‌مو مقداری از این مواد را روی پوست دست خود تست کنید. اگر می‌خواهید رنگ رژگونه تیره یا روشن شود، مقدار پودر چغندر و پودر نشاسته را کم یا زیاد کنید تا رنگ دلخواه خود را بیابید.

رژگونه طبیعی

ساخت رژگونه کرمی

برای ساخت رژگونه طبیعی کرمی در منزل به هر نوع از رژگونه‌های خانگی که تهیه کرده‌اید مقداری کرم مرطوب‌کننده متناسب با پوست را اضافه کنید و طبق دلخواه خود تیره روشنی رنگ آن را تنظیم نمایید.

رژگونه طبیعی با استفاده از رنگ غذا

برای درست کردن یک رنگ گونه مقدار کمی آب، رنگ غذا و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. سپس این مواد را در ظرفی ریخته و از آن استفاده کنید.

رژگونه اکلیلی و براق

اکنون که طرز تهیه رژگونه‌های طبیعی را آموختید می‌توانید به هر رژگونه خانگی پودر اکلیل یا پودر میکا اضافه کنید و از آن استفاده کنید تا گونه‌ها علاوه‌بر گرفتن رنگ زیبا، بدرخشد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ترفندهایی آسان برای خط چشم کشیدن را بخوانید.

رژگونه طبیعی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب راهکارهایی شگفت‌انگیز برای رهایی از شکنندگی ناخن‌ها را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…