طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از طعم کتلت‌های تکراری خسته شدید ما به شما کتلت مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. کتلت مرغ یک غذای سبک است که می‌تواند یک شام مقوی باشد.
طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

کتلت مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود. در این دستور روش پخت دیگری را برای شما در نظر گرفته‌ایم که با استفاده از آن یک غذای خوشمزه در کنار خانواده‌تان صرف کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کتلت مرغ و هویج را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

  • فیله مرغ  ۳۰۰ گرم
  • هویج ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • کره یا روغن مایع ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • ‌تخم‌مرغ ۱ عدد
  • برگ جعفری ۲ قاشق غذاخوری
  • جو پرک ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

کتلت مرغ و هویج

طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و هویج خوشمزه، ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید، سپس درون یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه جعفری را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

حالا هویج را بشویید، سپس پوست آن را جدا و با دندانه‌های درشت رنده کنید. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار دهید. سپس به صورت ریز ساطوری و به فیله مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله جو پرک را درون خردکن بریزید و آسیاب کنید تا پودر شود. پیاز را به صورت نگینی ریز کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع یا کره درون تابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید. سپس تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. در ادامه هویج رنده‌شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا هویج نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط پیاز و هویج را به سینه مرغ اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه مواد کتلت را اندازه نمایید. در ادامه ‌تخم‌مرغ را به مواد کتلت اضافه و خوب ورز دهید تا مواد یکدست شود.

کتلت مرغ

مرحله ششم

حالا پودر سوخاری را به مواد کتلت اضافه کنید و مجددا ورز دهید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بگذارید تا روغن گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد کتلت بردارید، سپس به شکل دلخواه فرم دهید و درون جو پرک پودرشده بغلتانید تا سطح کتلت را پوشش دهد. سپس کتلت مرغ و هویج را درون تابه قرار دهید و کاملا سرخ کنید.

مرحله هشتم

حالا زمانی که یک طرف کتلت به‌طور کامل سرخ شد آن را برگردانید، سپس اجازه دهید طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در ادامه کتلت‌ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی‌اش کشیده شود.

مرحله آخر از طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

در نهایت کتلت را درون ظرف مورد نظرتان بریزید، از گوجه گیلاسی، جعفری و فلفل سبز برای دورچین کتلت‌ها استفاده کنید. در آخر کتلت‌ها را به همراه نان تازه و سس دلخواه سرو نمایید.

اگر به راز خوشمزه شدن کتلت و کوکو علاقه دارید این مطلب را بخوانید.

کتلت هویج با مرغ

پیشنهاد مطالعه: اگر به دانستنی‌های آشپزی علاقه دارید ۱۰ اشتباه رایج در آشپزی که شاید ندانیم را در مجله بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…