راهکارهایی شگفت‌انگیز برای رهایی از شکنندگی ناخن‌ها

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه به‌دنبال ناخن‌های زیبا و محکم هستند. ناخن‌های ضعیف به‌راحتی می‌شکنند بنابراین برای داشتن ناخن‌های قوی باید از آن‌ها مراقبت کنیم.
شکنندگی ناخن

بسیاری از مردم نسبت به ناخن‌های خود بی‌اهمیت هستند، بنابراین شکنندگی ناخن یک مشکل رایج در میان مردم است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم راه‌های درمان شکنندگی ناخن را به شما معرفی کنیم.

درمان نرمی و شکنندگی ناخن با طب سنتی

روغن نارگیل برای ناخن

روغن نارگیل یک تغذیه مناسب برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. چربی اشباع موجود در روغن نارگیل به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کند و همچنین از انواع عفونت‌های ناخن جلوگیری می‌کند.

روغن نارگیل را کمی گرم کنید و بر روی ناخن‌های خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ناخن‌‌ها را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ روغن نارگیل بر روی ناخن‌ها باعث بهبود گردش خون می‌شود و رطوبت ناخن‌ها را حفظ می‌کند. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

شکنندگی ناخن

سرکه سیب تقویت‌کننده قوی برای شکنندگی ناخن

سرکه سیب یک درمان خوب دیگر برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. این محلول نه‌تنها حاوی مواد مغذی است که برای پیشگیری از شکنندگی ناخن مناسب هستند بلکه دارای اسید مالیک و اسید استیک است که به مبارزه با عفونت ناخن کمک می‌کند.

مقداری سرکه سیب را درون یک ظرف بریزید سپس ناخن‌های خود را به مدت چند دقیقه داخل آن قرار دهید. این درمان را ۱ بار در روز انجام دهید، خواهید دید که در عرض چند روز ناخن‌های شما بسیار قوی‌تر می‌شوند.

درمان شکستن ناخن با ویتامین E

یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن ناخن‌ها مرطوب نبودن آن‌ها است. روغن ویتامین E درمان عالی برای حفظ رطوبت و هیدراته ناخن است.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن خود به آرامی ماساژ دهید. اگر هر روز این کار را انجام دهید در عرض دو هفته از نتیجه آن بر روی ناخن‌های خود شگفت‌زده خواهید شد. شما همچنین می‌توانید کپسول ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید.

درمان شکنندگی ناخن با روغن درخت چای

روغن درخت چای می‌تواند با عفونت‌های قارچی ناخن مبارزه و در نتیجه از شکنندگی ناخن جلوگیری کند. آنتی سپتیک موجود در روغن درخت چای به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری ویتامین E را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید سپس آن را به مدت چند دقیقه بر روی ناخن‌های خود ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه ناخن‌های خود را با آب گرم شست‌وشو دهید و در آخر با لوسیون مرطوب‌کننده ناخن‌های خود را مرطوب کنید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ترفندهایی آسان برای خط چشم کشیدن را بخوانید.

شکنندگی ناخن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

    عالی ممنونم

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…