رازهایی برای داشتن یک خورشت قیمه شگفت‌انگیز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود اینکه خورشت قیمه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی‌ است و خیلی‌ها هم آن را به‌عنوان یک غذای مجلسی در مهمانی‌ها می‌پزند، ولی شاید باور نکنید که خیلی از افراد رازهای خورشت قیمه خوشمزه را نمی‌دانند.
خورش قیمه مجلسی

برای خوشمزه شدن خورشت قیمه نکات مهمی وجود دارد. که در ادامه به‌طور خلاصه به آن‌‌ها اشاره‌‌ می‌کنیم. در صورتی‌که تا به حال این نکات را رعایت نکرده‌اید، حتما آن‌‌ها را در نظر داشته باشید. اما در بین این نکات ۲ راز مهم وجود دارد که در کمتر جایی به آن اشاره شده و شاید تا الان نشنیده باشید و برای خوشمزه شدن قیمه خیلی مهم هستند. با دلتامگ همراه باشید تا دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه را با هم یاد بگیریم.

دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه

طعم عالی تنها با یک ادویه

همان‌طور که می‌دانید، ادویه‌ها برای هر غذایی لازم هستند و عطر و طعم متفاوت به غذاها می‌دهند. بنابراین‌‌ می‌توان با انتخاب ادویه مناسب، یک خورشت قیمه خوشمزه و خوش عطر داشته باشیم.

در خورشت خود با توجه به مقدار خورشت و تعداد نفرات برای مثال برای ۴ نفر یک قاشق چای‌خوری دارچین به خورشت خود اضافه کنید و ببینید با یک کار کوچک، چقدر طعم و عطر خورشت شما فرق می‌کند و عالی می‌شود. توصیه می‌کنیم این ترفند را حتما امتحان کنید.

وقتی که لپه و گوشت پخت، همراه با اضافه کردن لیمو عمانی باید برای هر چهار نفر حدود یک قاشق چای‌خوری سرخالی دارچین هم به خورشت بزنید.

مطلب پیشنهادی:  چیز کیک شکلاتی یخچالی

خوشمزه شدن قیمه

دو راز خوشمزه شدن خورشت قیمه با یک کار کوچک

راز دومی که باعث‌‌ می‌شود خورشت شما خوشمزه‌تر از دیگر خورشت‌‌ها باشد؛ این است که لپه را تفت دهید یا از قبل نیم‌پز کنید.

در هنگام سرخ کردن گوشت بعد از سرخ کردن، لپه‌ای را که قبلا خیس کرده‌اید با گوشت، چند دقیقه تفت دهید. این کار باعث می‌شود طعم و بوی بد لپه گرفته و خورشت شما عالی شود. به‌علاوه از وا رفتن لپه در خورشت جلوگیری‌‌ می‌کند.

همچنین می‌توانید لپه را با آب کم، ۱۵ دقیقه نیم‌پز کنید. این کار کف و بوی لپه را‌‌ می‌گیرد. در نتیجه خورشت بوی آبگوشت و خامی لپه را نمی‌گیرد. چون لپه نیم‌پز شده، اگر آن را زود به خورشت اضافه کنید وا‌‌ می‌رود؛ در نتیجه در نیم ساعت آخر آن را به خورشت اضافه کنید.

راز قیمه خوشمزه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…