مصرف زیاد کدام سبزیجات خطرناک است

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف سبزیجات فواید بسیاری برای بدن دارد. اغلب افراد نیز تنها از مزایای خوردن سبزیجات مطلع هستند، در حالی که زیاده‌روی در مصرف سبزیجات عوارضی را نیز به همراه دارد.
عوارض جانبی مصرف زیاد برخی از سبزیجات

خوردن سبزیجات غنی از فیبر و مواد مغذی برای سلامتی انسان مهم و ضروری است. اما آیا خوردن به یکباره همه آن‌ها واقعا ایده خوبی است؟ در حقیقت این ایده خوب نیست زیرا خوردن بیش از حد از هر نوع سبزیجاتی ممکن است برای برخی از افراد عوارضی به همراه داشته باشد. تمامی کسانی که در تبلیغات شما را با بشقابی از انواع سبزیجات و گیاهان و روغن‌ها آشنا می‌کنند، در واقع برخی از عادات ناسالم را پرورش می‌دهند. مجله دلتا در این مطلب به عوارض جانبی مصرف زیاد برخی از سبزیجات می‌پردازد.

عوارض جانبی مصرف سبزی

سبزیجات کنسروی

سبزیجات دارای خواص بسیار زیادی هستند اما زمانی که به‌صورت کنسرو‌ شده تولید می‌شوند میزان ویتامین آن‌ها کاهش پیداکرده و نمک، قند و مواد نگه‌دارنده به آن‌ها افزوده می‌شود بنابراین تا حد ممکن از مصرف سبزیجات کنسروی اجتناب کنید و اگر مجبور به مصرف آن‌ها بودید، حتما کنسروی را انتخاب کنید که برچسب فاقد نمک را داشته باشد.

سبزیجات کنسروی

کلم بروکسل

مصرف بیش از حد کلم بروکسل ممکن است باعث دل‌درد و تورم شکم شود و از آنجا که حاوی قند است، دیرهضم و بدهضم است و باعث تولید گاز بسیار زیادی خواهد شد که سولفات مسئول بوی این گازها است.

کلم بروکسل

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین A و C است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد، بنابراین یکی از سبزیجات بسیار مفید برای بدن است. اگر اسفناج غیر ارگانیک مصرف کنید ممکن است آفت‌کش‌های روی آن همچنان باقی‌مانده باشند و وارد بدن شده و عوارض جانبی بیش از حد را به دنبال داشته باشد.

عوارض اسفناج

ذرت

همان‌طور که قبلا گفته‌شد سبزیجاتی که داخل قوطی قرار‌می‌گیرند، از میزان ویتامین آن‌ها کم شده و نمک، سدیم و مواد نگه‌دارنده افزوده می‌شود. ذرت نیز از همین دسته سبزیجات است که بر اثر تغییرات ژنتیکی سرشار از پروتئین شده‌است. این مسئله باعث بروز مشکلاتی اعم از عدم تحمل مواد غذایی و واکنش‌های آلرژیک می‌شود؛ بنابراین این را هم در نظر بگیرید که ذرت سرشار از قند است و در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

عوارض جانبی مصرف سبزیجات

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای سرشار از آب است و همانند سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و بادمجان حاوی سولانین است و میزان بالای این ماده به‌عنوان یک آلکالوئید سمی شناخته می‌شود. اگر این سبزیجات پخته‌شوند، سموم آن‌ها از بین می‌روند اما درصورتی‌که خام و بیش از حد و با معده خالی مصرف شوند، باعث درد معده و مشکلات گوارشی خواهند شد.

فلفل دلمه ای

نخودفرنگی

نخودفرنگی جز سبزیجات نشاسته‌ای محسوب می‌شود. این مدل نخود‌ها شاخص گلیسمی بالایی دارند و خیلی سریع قندخون را افزایش می‌دهند، که این اتفاق منجر به چاقی و احساس گرسنگی زودهنگام می‌شود. اگر سوخت‌وساز بدنتان کم است و تحرک زیادی هم ندارید حتما در مصرف این گروه از سبزیجات احتیاط کنید.

مصرف زیاد برخی از سبزیجات

پشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مصرف این ادویه بعد از غذا دیابت را از شما دور می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…