بهشتی‌ترین دهکده‌های جهان

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سحر و جادوی دهکده‌های زیبای جهان حتی از شهرهایی مثل ونیز ایتالیا هم بیشتر است. با سفر به این دهکده‌ها، سفری به سحرآمیزترین نقاط زمین داشته باشید.
زیباترین دهکده های جهان

اگر شناخت کافی درباره دهکده‌های جذاب و شهرهای کوچک پنهان در دل طبیعت ندارید، نگران نباشید. ما در این مطلب از مجله دلتا یک سفر مجازی به بکرترین و زیباترین دهکده های جهان را با هم تجربه خواهیم کرد.

زیباترین دهکده های جهان

هالستات در قلب اتریش

درست در قلب اتریش، در میان دریاچه هالستات و کوه‌های داچتین دهکده‌ای زیبا قرار دارد. هالستات یکی از قدیمی‌ترین دهکده‌های اتریش است و نامش در بین زیباترین دهکده‌های جهان می‌درخشد. جالب است بدانید که اغلب عکس‌هایی که از مناظر بهشتی اتریش گرفته شده‌­اند متعلق به این دهکده تاریخی هستند. موقع گشت‌زنی در این دهکده می‌توانید سری به کلیساهای قدیمی آن بزنید یا اینکه به سراغ دریاچه نمکی زیرزمینی هالستات بروید.

این دهکده قدیمی یک موزه دارد که آثار باستانی موجود در آن قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارند. از همه این‌ها که بگذریم، نشستن در کنار دریاچه شفاف و روشن هالستات که در مقابل کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده قرار دارد، به‌تنهایی برای حبس کردن نفس در سینه کافی است.

زیباترین دهکده های جهان

سیمیان لروتوند از زیباترین دهکده های جهان در فرانسه

سیمیان لروتوند، دهکده‌ای زیبا و خیره‌کننده در جنوب فرانسه است. درختان زیتون و گل‌های بنفش اسطوخودوس این دهکده را محصور کرده‌اند و جلوه ویژه‌ای به این نقطه از زمین بخشیده‌اند. همین منظره بکر و بافت خاص دهکده دست‌به‌دست هم داده تا سیمیان لروتوند، یکی از بکرترین و زیباترین دهکده های جهان شود.

در این دهکده، در کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده که قدم بزنید و از کنار خانه‌های سنگی که عبور کنید، بی‌شک سبک معماری قدیمی دهکده شما را شیفته خودش می‌کند. آروماتراپی یا رایحه‌درمانی یکی از موضوعات موردتوجه در این دهکده است.

سینک ترا در ایتالیا

سینک ترا به معنی «پنج سرزمین» است. در این نقطه، پنج دهکده ماهیگیری متفاوت دست‌به‌دست هم داده‌اند و به‌­همراه مسیر ساحلی خیره‌کننده، دنباله‌های کوهستانی بی‌نظیر و معماری‌های کلاسیک زیبا، یک جاذبه بی‌همتا را به وجود آورده‌اند.

سینک ترا با داشتن سواحل ناهموار و منطقه شهری رمانتیک، احساس زندگی در ایتالیا واقعی را به گردشگران منتقل می‌کند. به همین‌خاطر هم هست که نامش در بین زیباترین دهکده‌های جهان قرار گرفته و افراد زیادی عاشق دیدن آن هستند.

زیباترین دهکده های جهان

اورتاهیزر در قلب ترکیه

این دهکده زیبا هنوز هم که هنوز است بافت سنتی خود را حفظ کرده و قدم‌های خود را آهسته برمی‌دارد و تاریخ را ورق می‌زند. بافت سنتی خاصی که اورتاهیزر دارد، گردشگران را مسحور خودش می‌کند و چه بخواهند و چه نخواهند به این دهکده زیبا سرک می‌کشند. موقع حضور در این دهکده، می‌توانید در غارهای زیرزمینی نوشیدنی و غذا بخورید، به تماشای قلعه ۷۸ متری پوشیده از سنگ اورتاهیزر بروید یا اینکه اطلاعات خود را درباره نحوه نگهداری میوه‌ها در غارهای زیرزمینی افزایش دهید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب جاهای دیدنی ایران که حداقل یک بار باید ببینید را بخوانید.

زیباترین دهکده های جهان

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ترسناک‌ترین نقاط جهان را بشناسید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…