بهترین روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این موضوع دغدغه ذهنی همه ما است که چطور می‌توانیم در پذیرایی مستطیلی شکل بهترین چیدمان را داشته باشیم و بیشترین استفاده از را فضا برد.
روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

در آپارتمان‌هایی که پذیرایی آن مستطیلی و کوچک است دست افراد برای چیدمان مبل کمی بسته است و این کار باید هنرمندانه و توام با صبر و حوصله انجام شود. فقط کافی است که به معجزه طراحی داخلی ایمان داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی می‌پردازیم.

مشخص کردن مسیرهای رفت و آمد در پلان‌های مستطیل شکل

در نظر گرفتن مسیر رفت و آمد اصلی در یک طرف از پذیرایی مستطیلی شکل بهترین راه برای ایجاد یک فضای راحت و آرامش‌بخش است، که در عین حال حرکت در آن جریان دارد. دراین‌صورت رفت و آمد در این فضا بدون مزاحمت برای کسانی که روی مبلمان نشسته‌اند اتفاق می‌افتد و البته در اطراف مسیر عبور، موانع کمتر خواهند بود.

روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

 تلویزیون به‌عنوان نقطه کانونی

در روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی تلویزیون به‌عنوان هسته اصلی و نقطه کانونی طراحی دکوراسیون این فضا قرار دارد. تمام چیدمان ما در این فضا به محل قرارگیری تلویزیون بستگی دارد و حول محور آن می‌چرخد. در نشیمن‌های مستطیل شکل کوچک، بهتر است مبلمان را پشت به یکی از دیوارها بگذارید و از دیوار مقابل به‌عنوان دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. ایده‌های بیشتر برای دکوراسیون دیوار تلویزیون را در مطلب چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب‌تر کنیم؟ ببینید.

روش های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

مبلمان ال شکل بهترین گزینه پذیرایی مستطیل شکل

برای پذیرایی‌های مستطیل شکل یکی از بهترین مدل‌های مبلمان، مبل‌های ال هستند زیرا فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و برای نشیمن‌های باریک مناسب هستند. حتی اگر عرض اتاق پذیرایی شما خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست باشد، می‌توانید خانه‌ای فوق‌العاده زیبا و بی‌عیب و نقص طراحی کنید طوری‌که کوچک و باریک بودن آن حس نشود.

مبلمان نیم‌ست

مبلمان نیم‌ست‌ نیز می‌توانند پیشنهاد خوبی برای پذیرایی مستطیل شکل کوچک باشند. وقتی فضای شما کوچک است پس یعنی فکر ست کامل مبلمان را از سرتان بیرون کنید. یک نیم‌ست جمع و جور همان چیزی است که فضای شما به آن نیاز دارد. این نیم‌ست شما می‌تواند از یک مبل دو نفره به همراه تک مبل‌های آن تشکیل شده باشد.

مبلمان نیم‌ست 

مبلمان نیمکتی

مبلمان نیمکتی راه‌حلی نجات‌دهنده برای خاص پسندها در دکوراسیون پذیرایی مستطیلی است، به خوبی می‌توانید این مبل‌ها را در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی خود جای دهید و از کاربرد بی‌نظیر آن‌ها شگفت‌زده شوید.

مبلمان نیمکتی

استفاده از مبلمان تکی

بعد از چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل معمولا فضاهایی خالی باقی‌می‌مانند که می‌توانید با استفاده از مبلمان تکی آن‌ها را پر کنید و دیزاین پذیرایی خود را کامل کنید. مبل‌های تکی می‌توانند در هر غالبی ظاهر شوند.

استفاده از مبلمان تکی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌هایی شیک برای دکوراسیون اتاق خواب والدین را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…