راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شما می‌توانید با داشتن یک تغذیه سالم و رعایت بایدها و نبایدها، رویای داشتن سلامتی در پیری را تبدیل به واقعیت کنید.
سلامتی در پیری

سالخوردگی و پیری، بخشی از زندگی است که برای همه ما پیش می‌آید. با این‌حال، هرکار که شما انجام می‌دهید، می‌تواند تا اندازه بسیار زیادی برسرعت این روند تاثیر داشته باشد، چه از نظر ظاهری  و چه از لحاظ سلامتی. خوب است بدانید سلامتی در پیری رویایی دور از دسترس نیست.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ افراد سالمند نسبت به افراد جوان با مشکلات بیشتری دست به گریبان هستند، بنابراین می‌توانید از همین حالا برای به تعویق انداختن روند سالخوردگی دست به‌کار شوید و خوراکی‎هایی مصرف کنید که برای‎تان مفید است و باعث می‌شوند جوان‌تر بمانید. غذاهایی که می‌خورید، تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارند.

در این مطلب برخی از خوراکی‌های مفید که روند پیری را به تعویق می‌اندازند، شرح داده می‎شود.

تمشک سیاه

tameshke siah راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

مطالعات نشان داده که این میوه‌ خوشمزه علاوه بر داشتن سطح بالایی از ویتامین C، که برای سلامتی بسیار مفید است، دارای خواص ضد سرطان نیز هست. وجود چند نوع پلی‌فنل‌ها در این میوه‌، باعث تقویت توان سلول‌ها می‌شود. علاوه‌بر‌این، توت‌ و تمشک‌ کارکرد مغز را بهبود می‌بخشند و ذهن را هوشیار می‌کنند.

پرتقال

porteghal راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

مرکبات نیز از میوه‌های سرشاز از ویتامین C هستند که نه فقط به‌ عنوان یک عامل پیشگیری از سرطان شناخته شده‌اند، بلکه کمک می‌کنند تا همچنان شاداب و جوان بمانید. با خوردن پرتقال و سایر مرکبات، و در مجموع میوه‌هایی که حاوی  ویتامین C هستند،  می‌توانید محو شدن چروک‌های کم عمق روی پوست خود را مشاهده کرده و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

گردو

gerdoo راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

گردو  سرشار از تقویت کننده‌ها و ترمیم کننده‌های سلولی است که بدن شما می‌تواند برای احیای خودش از آن کمک بگیرد. آزمایش‌ها روی موش صحرایی نشان داده که گردو حتی می‌تواند باعث افزایش روند یادگیری شود. فراموش نکنید سلامتی در پیری مختص به  داشتن پوستی سالم نیست، بلکه اندام‌های داخلی را نیز شامل می‌شود.

توت فرنگی

tootfarangi راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

توت فرنگی نوع دیگری از انواع توت‌ها است که اگر بخواهید روند پیری را کاهش دهید باید آن‌را به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید و به‌صورت مرتب توت فرنگی بخورید. این میوه منبع بسیار غنی از ویتامین C و فیبر است که برای تقویت سلول‌ها بسیار کارآمد هستند.

بلوبری

blueberry راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

آخرین میوه از خانواده توت‌ها که می‌خواهم به شما معرفی کنم، بلوبری است. این میوه بسیاری از ترکیبات پیشگیری از سرطان را دارد.  همچنین گفته می‌شود سیستم عصبی را تقویت می‌کند. با مرور زمان پوست ما آسیب می‌بیند و چین و چروک برمی‌دارد اما بلوبری سرعت این روند را کاهش می‌دهد.

آب ذغال اخته

abe zoghal akhte راز سلامتی در پیری ؛ در دستان شما

اگر در جست‎وجوی یک نوشیدنی سالم هستید که خواص ضدپیری نیز داشته باشد، از نوشیدن آب ذغال اخته غافل نشوید. مواد تشکیل دهنده این میوه خوشمزه، خاصیت ضدسرطانی دارند. همچنین به جلوگیری از تجمع پلاک در دهان کمک می‌کند و مانع زرد شدن دندان می‌شود. داشتن دندان‌های سفید و سالم یکی از نشانه‌های جوانی است. بنابراین توصیه می‌شود از آب ذغال اخته غافل نشوید و آن‌را مرتب بنوشید تا در پیری دندان‌هایتان نیز سالم بماند.

کاکائو

کاکائو

اگر دنبال بهانه‌ای برای خوردن شکلات می‌گشتید، آن‌را یافته‎اید!‌ در شکلات خواص تقویت کننده سلولی وجود دارد که به جبران آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکلات را به رژیم غذایی خود بیفزایید؛ بهترین نوع آن شکلات تلخ و غلیظ است که خاصیت ضدپیری بیشتری دارد.

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا

امگا یکی از چربی‌های مفید و سالم، و غیراشباع  است که در ماهی قزل‌آلا وجود دارد. این روغن برای مفصل و عملکرد قلب بسیار مفید است. خواص موجود در ماهی قزل‌آلا علاوه‌بر جلوگیری از بروز سرطان، به بهبود حافظه و سلامت مغز نیز کمک می‌کند.

تغذیه بدن با تمام چیزهای مفید و سالم، بسیار خوب است و باعث می‌شود روند پیری به تعویق افتد. با این کار شما از ظاهری سالم و تندرست بهره‎مند بوده و احساس بهتری خواهید داشت.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

منبع: انسان و سلامتی

۲ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    با سلام
    مطلب بسیار مفیدی بود.
    ممنونم از شما

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

      ممنونم از توجه شما به مجله دلتا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…